מערכת גילוי אש לרכבות

מערכות גילוי אש יכולות להיות חשובות מאוד גם לרכבות באותה מידה כמו שהן חשובות לאוטובוסים או למבנים. מערכת גילוי אש ברכבות יכולה להית אפילו חשובה יותר ממערכת גילוי אש למקומות אחרים והמאמר הבא יסביר לכם בדיוק מדוע. 

מדוע יש צורך במערכת גילוי אש ברכבות?

רכבת היא כלי התחבורה הגדול הנפוץ ביותר. אמנם מטוס נחשב לגדול ולמסובך יותר וכאשר פורצת שריפה במטוס זה הרבה יותר מסוכן אך ברכבת משתמשים הרבה יותר, יש רכבות כל הזמן ולכן יש סבירות גדולה יותר שתהיה בה תקלה שיכולה לגרום לפריצת שריפה. מערכת גילוי אש ברכבות יכולה להציל חיים, היא יכולה להציל תאונה קטלנית של הרכבת בעקבות הרס של מערכות ולמעשה בלעדיה הרכבת לא יכולה לנסוע בבטחה. מערכת גילוי אש זו נחוצה כמו כל מערכת גילוי אש במקומות הומי אדם אחרים הרי ברכבת יש כמה מאות נוסעים בכל רגע לפחות, ובשעות העמוסות כמה אלפים טובים.

עד כמה חשובה מערכת גילוי אש לרכבת?

מערכת גילוי אש לרכבות חשובה מאוד בעיקר כיוון שמדובר שכלי תחבורה שנוסע במהירות גבוהה ויש בו לפחות מאות אנשים. זה למעשה מסביר מדוע אי אפשר לקבל את העובדה שיכולה להתחיל שריפה על הרכבת ולא יהיה מה לעשות בנידון. אם וכאשר תפרוץ שריפה ברכבת בסופו של דבר אנשים רבים יהיו בסיכון ולא רק בגלל שהרכבת נמצאת בתנועה ויכולה לסכן אותם אלא הם יכולים להילכד גם באחד הקרונות ולמות מחנק. כמובן שיש גם חשיבות רבה לעובדה שהקרונות יכולים להתנתק במקרה כזה, מה שיכול להוביל לסכנות הרבה יותר גדולות ואף לירידה של הקרונות מהמסלול.

אלו סוגי מערכות גילוי אש יש ברכבת?

מערכות גילוי אש יכולות להיות שונות מאוד זו מזו לפי כמות הגלאים שיש במקום, סוג הגלאים, היצרנים של הגלאים והרכבות אך בעיקר לפי סוג הרכבת. יש רכת כתובתית ויש רכזת אזורית ושתיהן יכולות להיות מועילות בצורה שונה לכל מתאר. כאשר מדובר על הרכבת בדרך כלל בוחרים ברכבת אזורים שתסמן איזה קרון הוא הבעייתי שבו יש שריפה. כך יהיה הרבה יותר קל להגיע אל הקרון במהירות ולהורות לנוסעים לעבור לקרון אחר כדי שלא יסתכנו. מערכות גילוי האש כמובן יכולות להיות משולבות עם מערכות כיבוי אש וכך למעשה יהיה הרבה יותר קל להתמודד עם השריפות.

מה מצריכה מערכת גילוי אש לרכבת?

מערכת גילוי אש לרכבות כמובן צריכה קודם כל להתחיל מהתקנה. אחרי התקנה של המערכת שיכולה להימשך כמה ימים ארוכים בכל הקרונות, יהיה צורך לוודא את התקינות של הגלאים ושל הרכזות. כמובן שיש צורך לבדוק את התקינות של כל החלקים של מערכת גילוי האש כל שנה לכל הפחות ובדרך כלל ברכבת ישראל בודקים אותם לעתים קרובות יותר בגלל הסיכון העצום שיש בשריפה במהלך הנסיעה. חשוב לזכור כי מערכות גילוי אש עוזרות למנוע גם עצירה של תנועת הרכבות כך שאפילו שריפה קטנה שלא בהכרח תסכן נוסעים יכולה ליצור שיבוש נרחב לכלל אזרחי המדינה.

מה נחוץ מלבד מערכת כיבוי האש?

מלבד מערכת גילוי אש יש צורך במטפי כיבוי אש שיהיו בקרונות הרכבת. כאשר הקרונות יכילו מטפי כיבוי אש בכל מקרה הנוסעים יוכלו להתמודד בעצמם עם השריפות הרי לא תמיד יהיו אנשי צוות במקום. כמו כן אנשי הצוות צריכים להבין מה הם צריכים לעשות במקרה חירום כדי שלא תהיה קטסטרופה בעת שריפה והנוסעים שנמצאים ברכבת יעשו דברים שרק מסכנים אותם עוד יותר.

from a-danan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש