כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

גלגלון כיבוי אש הוא אחד מהאמצעים החשובים ביותר לכיבוי שריפות. נכון שיש כיום אמצעים מתקדמים יותר לכיבוי שריפות כמו למשל מערכות ספרינלקרים אוטומטיות אך בכל זאת צינור כיבוי האש יכול להיות הרבה יותר טוב. זה בדיוק הזמן להבין כמה פרטים חשובים על גלגלון כיבוי אש, על ההתקנה שלו ועל הצרכים שיגיעו לאחר מכן.

מהו גלגלון כיבוי אש ולמה הוא חשוב?

גלגלון כיבוי אש הוא למעשה אחד מהאמצעים החשובים ביותר שיש לכיבוי שריפות. אמנם הוא ידני לחלוטין והוא לא פועל באופן אוטומטי לעולם אך הוא יכול לעזור לאנשים להימלט מבניין בוער ולהציל את חייהם. נכון שיש גם מטפי כיבוי אש שיכולים להינשא לכל מקום אך הם לא יכולים לספק את אותה כמות מים יכול לספק גלגלון כיבוי אש ולדעת רבים הם גם נוחים פחות. גלגלון כיבוי אש הוא למעשה המתקן שעליו נמצא צינור כיבוי אש והשם בדרך כלל מתייחס לשניהם יחד. שניהם יחדיו נמצאים בתוך ארון כיבוי אש. ארון כיבוי אש תמיד יהיה בצבע אדום כי זהו סימן הזיהוי הקל שלו וההתקנה שלו מתבצעת במגוון רחב של מקומות, ברובם לפי מה שקובעים נהלי כיבוי האש.

מה דורשת ההתקנה שלו?

התקנת גלגלון כיבוי אש יכולה להתבצע אך ורק על ידי איש מקצוע. איש מקצוע יכול להתקין את ארון כיבוי אש יחד עם גלגלון כיבוי האש וזה ייקח כמה שעות טובות. בדרך כלל ההתקנה עצמה לא תיקח יותר מחצי יום אך זה כבר תלוי בתשתית במקום. בסופו של דבר כדי להתקין גלגלון כיבוי אש יש צורך בחיבור לצנרת המים ולעתים יש צורך גם במשאבת לחץ שתעלה את לחץ המים, וכל אלו יכולים להיות קשים מאוד בחלק מהמקומות יותר ממקומות אחרים. ההתקנה יכולה להיות ארוכה מאוד בעיקר אם יש צורך להתקין את התשתית מאפס.

מי יכול להתקין אותו?

ההתקנה של גלגלון כיבוי אש יכולה להתבצע אך ורק על ידי איש מקצוע מתחום בטיחות באש. יש מגוון רחב של חברות שיכולות להתקין מערכות שונות לכיבוי אש החל ממטפי כיבוי אש שנחשבים למוצרים הכי פשוטים שיש גם להתקנה וגם לשימוש ועד כמובן למערכת ספרינלקרים מתקדמת שמצריכה כבר תשתית שלמה. כמובן שגם גלגלון כיבוי אש יוכל להיות מותקן על ידי חברות אלו שישלחו אליכם בדרך כלל שני אנשי צוות שיבינו איפה צריך להתקין אותו ויתקינו אותו תוך כמה שעות. כמובן שההתקנה תתבצע אחרי שתבחרו את סוג גלגלון כיבוי האש ושתקבלו את הצעת המחיר שאותה תצטרכו לאשר.

כמה הוא עולה?

גלגלון כיבוי אש יכול לעלות בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים. המחיר שלו נע בטוח די רחב בעיקר בגלל שמדובר במוצר שיכול להגיע בפרמטרים שונים מאוד כמו למשל אורך צינור כיבוי האש שיש עליו או איכות הצינור עצמו. גם האיכות של גלגלון כיבוי אש עצמו, שבדרך כלל יהיה עשוי ממתכת או מפלסטיק קובע במידה רבה את המחיר. כמו כן המחיר של גלגלון כיבוי אש יכול להיות גבוה יותר אם הוא יגיע עם ארון כיבוי שלם אך אז הוא צפוי להיות משתלם יותר כך שזו עסקה טובה יותר.

מה צריך לעשות אחרי ההתקנה?

חשוב לזכור שאחרי התקנה של גלגלון כיבוי אש אתם חייבים לבדוק אותו לפחות כל שנה. אי אפשר להתקין גלגלון כיבוי אש ולעזוב אותו בלי בדיקה כי אז יכול להיות שהוא לא ישרת אתכם ברגע האמת והכי גרוע — לא תדעו מכך.

from medium.com/@11kermittt Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

יועץ בטיחות אש