מערכת גילוי אש לבתים פרטיים

מערכת גילוי אש יכולה להיות יעילה מאוד גם למניעת נזק רב לרכוש וגם למניעת אובדן חיי אדם. במאמר הבא נדבר על מערכת כיבוי אש בבתים פרטיים ונבין מדוע היא נחוצה כל כך. אין ספק כי מערכת כזו יכולה להיות בעיקר במגזר העסקי והתעשייתי אך גם המגזר הפרטי יכול ליהנות מההגנה הכי טובה שיש.

האם חובה להתקין מערכת כיבוי אש לבית פרטי?

קודם כל צריך להתחיל ולומר כי מערכות גילוי אש הם אינן חובה למגזר הפרטי. אמנם אפשר למצוא כיום מערכות גילוי אש בבתים פרטיים ואפילו בדירות אך זה בדרך כלל לא חובה אלא אם מדובר בבניין מגורים גדול ואז חובה להתקין את המערכת לפחות בחדרי המדרגות. אי אפשר לאכוף את התקנת מערכת גילוי האש במגזר הפרטי וגם מדובר בעלויות גבוהות מאוד וידוע שלא כל משפחה יכולה להחזיק מערכת כזו. כמו כן חשוב לזכור כי התחזוקה של המערכת ובדיקות התקינות שהיא דורשת יקרות מאוד כך שלא רק ההתקנה של יקרה מאוד אלא גם התחזוקה שלה למשך שנים תעלה בסופו של דבר אלפי שקלים.

מדוע כדאי להתקין מערכת כיבוי אש בבית פרטי?

כדאי מאוד להתקין מערכת גילוי אש במגזר הפרטי כיוון שמדובר במערכת איכותית מאוד שיכולה לעזור לכם לחיות חיים הרבה יותר בטחים. שימו לב שלא מדובר על מערכת כיבוי אש אלא על מערכת גילוי אש. מערכת גילוי אש לא מורכבת מספרינקלרים ולכן אינה מצריכה הרס של התקרה והקמה של תשתית מסובכת מאוד מאפס. מערכת גילוי אש מורכבת מגלאי עשן ומרכזת גילוי אש. הרכזת מקבלת את נתונים מהגלאים באופן רציף וכאשר יש הצלבת נתונים שמעידה על שריפה היא מתחילה שרשרת פעולות שביניהן גם התראה ישירות לבעלים של הבית וכמובן לתחנת כיבוי האש הקרובה לבית. עם מערכת גילוי אש אפשר למנוע את השריפות כשהן עוד בחיתוליהן וכך להגן על בני משפחתכם.

כיצד נוכל למצוא מערכת כיבוי אש מתאימה?

יש כמה סוגים של מערכות גילוי אש ששונות זו מזו בעיקר בסוג הרכבת וביצרן. לכן חשוב לבצע סקר שוק מעמיק לפני שבוחרים את המערכת וכך תוכלו להבין אחת ולתמיד מה המערכת שתהיה הכי טובה לכם. חשוב לזכור כי מערכת כיבוי אש יכול להיות שונה מאוד מיצרן ליצרן גם לפי האמינות שלה, גם לפי שיטת הפעולה וגם לפי הדיוק. לכן חשוב לשמוע המלצות מאנשים שכבר השתמשו בה ולהשוות את כל הפרמטרים כולל כמובן המחיר. אמנם אין לזלזל בבחירת מערכת כיבוי אש אך בכל זאת אי אפשר להתעלם מהמחיר שיכול להיות גבוה מאוד ולעתים הפערים יהיו משמעותיים. 

כמה עולה להתקין מערכת כיבוי אש בבית?

התקנה של מערכת גילוי אש יכולה להיות יקרה מאוד ויכולה להגיע למעל 10 אלף שקלים. אמנם המחיר גבוה מאוד אך בכל זאת שווה להתקין את המערכת הזו בבית פרטי כי אם כבר יש לכם בית פרטי שלכם אתם צריכים לזכור כי ללא הגנה משריפות אתם תמיד יכולים לשלם על כך הרבה יותר ביוקר. קורה שלפעמים שוכחים את האש דולק בזמן שמתקלחים כי מכינים מרק והווילון יכול לפתע להתחיל לעלות באש, ויכול להיות שיהיה קצר חשמלי בגלל פלטת שבת. דברים כאלו יכולים לקרות ולכן כדאי להיות מוכנים תמיד. 

מה צריך לזכור לפני שבוחרים מערכת כיבוי אש לבית?

לפי שבוחרים מערכת גילוי אש לבית חשוב לזכור כי מעבר לסכום ההתקנה הגבוה הראשוני שלה יש כמובן עוד בדיקות תקינות ותחזוקה שוטפת. הבדיקות ופעולות התחזוקה יעלו לא מעט ולכן חשוב להכליל את הכל בחישובים שלכם.

from a-danan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש