מערכות גילוי אש - הוראות כלליות

מערכות גילוי אש יכולות להיות מערכות מצילות חיים. לא כדאי לכם לזלזל בהן ובהתקנה שלהן כי בבוא העת הן יצילו רכוש רב בעסק או בבית שלכם, שיכול להיות שווה מאות אלפי שקלים ואפילו כמה מיליונים יש הוראות ברורות מאוד להתקנה שלהם ולתחזוקה שהן דורשות וזה הזמן לדבר על כולן.

מערכת שמצילה חיים

אין ספק שמערכת גילוי אש היא מערכת חשובה במיוחד אך יש אנשים שמדקלמים את זה באופן אוטומטי. למעשה מערכות גילוי אש יכולות להציל חיים ולא רק להציל רכוש, וזו נקודה שהרבה אנשים לא מפנימים עד אשר מגיעה השריפה אל ביתם והם מבינים עד כמה חמורה היא יכולה להיות. לא סתם יש הוראות כלליות רבות ומדויקות לגבי מערכות אלו, מדובר על מערכת ששינתה את ההתמודדות שלנו עם אחד האסונות הכי גדולים.

יש נהלים שקובעים בשבילכם

קודם כל צריך להבין שלמרות שמדובר שרכוש שלכם ובמקום שלכם, יש נהלים מאוד ברורים שהמדינה קבעה כדי להגן על הנוכחים האחרים במקום. למשל, אם אתם בבית הפרטי שלכם אז אף אחד לא יכול להכריח אתכם להקים גילוי אש כי בסופו של דבר המערכת הזו מגנה רק עליכם ואם יקרה לכם משהו, זו רק האחריות שלכם. לעומת זאת אם אתם מקימים עסק או מפעל, במקום יש עובדים ויש לקוחות ולכן אי אפשר להפקיר את הבטיחות שלהם. לכן כחלק מתהליך רישוי עסקים יש צורך לעבוד עם חברה מתאימה שתתקין בעסק שלכם את המערכות לגילוי אש כך שתעמדו בכל הנהלים.

התקנה רק עם חברה מוסמכת

חשוב לעבוד רק עם חברה מוסמכת בעלת רישיון ובעלת ניסיון. ללא שני הפרמטרים הללו החברה לא יכולה להעניק לכם שירות מקצועי. כמובן שיש חברות רבות בשוק שיכולו להציע לכם את המערכות הכי טובות עבורכם וכמובן התקנה מקצועית אך בסופו של דבר תמצאו את החברה הכי טובה עבורכם. בצעו סקר שוק מעמיק וכך תוכלו להגיע לחברה שתעניק לכם ייעוץ שיסביר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת. כך תוכל ולהבין על מה בדיוק אתם משלמים כאשר מעבר לכך שהחברה חייבת להסביר לכם את כל ההוראות הכלליות, היא צריכה להסביר לכם כיצד מתבצעת התאמה לעסק וכן הלאה.

ביצוע בדיקות תקינות שנתיות

אחרי הותקנו מערכות כיבוי או גילוי האש אי אפשר להיות בטוחים שהן יפעלו בצורה תקינה ברגע האמת בטח לא אחרי כמה שנים. כדי לשמור על היעילות שלהן ועל הפעולה שלהן בשעת חירום יש צורך לבצע בדיקות תקינות. הבדיקות הללו צריכות להתבצע כל שנה לפחות כאשר החברה שהתקינה אותה צריכה לבצע אותה בעצמה. הבדיקות הללו מן הסתם יעלו עוד כסף כאשר לעתים הבדיקות יסתכמו בכמה אלפי שקלים. אמנם מדובר בבדיקות יקרות מאוד אך מלבד העובדה שהן הכרחיות לפי מה שקובע החוק, הן שומרות על המערכת תקינה באמת כך שלמעשה לא תצטרכו לדאוג מהשריפה.

לבחור מערכת שמתאימה למקום

ההתאמה של אותן מערכות גילוי אש שמשווקות בישראל באופן מקיף לכל העסקים וגם לבנייני מגורים רבים חייבת להיות מושלמת. רק התאמה מושלמת תוכל להבטיח שמערכות אלו יהיו בסופו של יעבדו בצורה תקינה וימנעו כל אסון שריפה שיכול להגיע עוד כאשר הלהבה בחיתוליה. למשל, אם יש עסק שיש בו לוחות חשמל רבים מערכת גילוי האש שמותקנת תהיה שונה לגמרי מאשר בסוכנות או במשרד. כמו כן בעסק שיש בו מטבח תעשייתי כמו למשל מסעדה, יהיה צורך גם במערכת כיבוי אש ועוד במערכת כיבוי אש למנדפים, ולא רק במערכות גילוי אש רגילות שמסתכמות בגלאי עשן.


from a-danan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש