איך עובדת מערכת כיבוי אש בבתים?

מערכות כיבוי אש יכולות להיות המערכות שיצילו את החיים שלכם ושל המשפחה שלכם ולמרות שהן לא פועלות במשך רוב ימי חייכם, בבוא הרגע הן ייכנסו לפעולה ותוך שניות יחזירו את הבית שלכם להיות מקום מבטחים. איך עובדת המערכת הזו? האם היא מכבה את האש לבדה? האם היא יכולה לפעול באופן אוטומטי? מה עם קריאה לכוחות כיבוי? הנה מאמר שיסכם את כל הנושא עבורכם.

מה עקרון הפעולה של מערכת כיבוי אש?

יש בלבול רב בין מערכת כיבו יאש לבין מערכת גילוי אש וישראלים רבים לא מבינים מה תהיה המערכת הכי טובה עבורם. מערכת גילוי אש מתבססת על גלאי אש, לעתים גלאי עשן שקולטים את העשן ולעתים גלאים שקולטים את החום שיוצא מהשריפה או שמפענחים זאת באמצעות קרן לייזר מתקדמת. בכל מקרה מערכת גילוי אש רק יכולה לגלות האם יש אש ולעתים היכן בדיוק יחסית רב, בהתאם לסוג הרכזת שהיא חלק חשוב מהמערכת, בעוד מערכת כיבוי אש יכולה גם לכבות את האש באופן מעשי באופן אוטומטי. מן הסתם שמערכות כיבוי אש יכללו גם אמצעי גילוי ולכן הן יהיו הרבה יותר יקרות.

כיצד כיבוי האש מתבצע?

מערכות כיבוי אש יכולות לפעול באופן אוטומטי ואף באופן חלקי בלבד לפי האזור בו האש פרצה. כך אפשר להימנע מכיבוי אש טוטאלי שירטיב את כל המקום ויכול לפגוע בלא מעט רהיטים או מכשירי חשמל. כיבוי האש עצמו מתבצע על ידי ספרינקלרים כאשר אלו הם ברזים קטנים שיכולים להתיז מים בעוצמה רבה ולהגיע לכל נקודה במקום. הספרינקלרים מתכתיים ויכולים גם להיות סמויים כאשר ההתקנה שלהם מתבצעת בצורה אסטרטגית בכל פינה בחלל כמובן על ידי מתקין מקצועי. הספרינקלר מתיז את המים בסיבוב מהיר וכך כיבוי האש מתבצע על ידי מערכות כיבוי אש באופן אוטומטי לחלוטין.

כיצד מכבים את השריפה ללא מערכות כיבוי אש?

·         כשאין מערכות כיבוי אש, כיבוי השריפה צריך להתבצע באופן ידני. אם התקנתם מערכת גילוי אש בבית ככל הנראה גם התקנתם ארון כיבוי אש או מטף אפילו אם לא מדובר על נהלים שבהם אתם צריכים לעמוד. התקנת ארון כיבוי אש או מספר מטפים בבניין בו אתם גרים, או מטף בודד בית בדרך כלל ליד הכניסה, יכול לעזור להתגבר על שריפות עוד כשהן בחיתוליהן וכך למנוע אסון גדול יותר.
·         כיבוי האש חייב להתבצע באופן ידני ולמרות שמדובר על זמן ארוך יותר וזמן תגובה שנאבד שלפעמים יכול להיות קריטי, ברוב המקרים מערכות אלו מספיקות למתארים של בתים פרטיים או דירות. חשוב לזכור שהמערכת מותאמת לגודל המקום ולסוג המקום ולכן המשימה החשובה ביותר שלכם הייתה ונשארה לבחור את החברה המתאימה ביותר בתחום זה.
·         חשוב לזכור כי בנוסף להתראה שמערכת גילוי האש יכולה לשלוח ישירות לטלפון שלכם במקרה ואין מערכת שגם תכבה את האש, ההתראה יכולה להגיע ישירות אל תחנת כיבוי האש הקרובה אל אזור מגורכם. כך למעשה הבניין או הבית שלכם יהיה בטווח מיידי של צוות מקצועי שיגיע לחלץ כדי לכבות את השריפה.

באלו בתים צריך להתקין מערכות כיבוי אש?

מערכות כיבוי אש אינן הכרח בבתים פרטיים אך אפשר להתקין אותן כדי להיות מוגנים מה גם שהביטוח יהיה זול יותר בהתקנה שלהן, אם כי יש צורך לעמוד בדרישות שלו. לעומת זאת בחלק מהבניינים רבי הקומות יש הכרח להתקין מערכות כיבוי אש כאשר הנוהל משתנה לפי גודל הבניין, כמות הדיירים וכן הלאה.

from a-danan.tumblr Feed

תגובות

  1. האם ישנה הוזלה בביטוח בית לדירות/בתים שבהם מותקנת מערכת גילוי אש/כיבוי אש?
    תודה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש