איפה מתקינים ארון כיבוי אש?

ארון כיבוי האש הוא זה שיציל אתכם בשעת צרה. הוא יכול להיראות לכם די שולי וחסר חשיבות לאורך כל ימי חייכם אך ברגע שתתחיל בעיה במשרד, בבית או בבית המלון, הוא יכול להיות זה שייחלץ אתכם מהאש. איפה הארון הזה ממוקם ומי קובע את המיקום?

הארון שיציל אתכם בשעת צרה

ארון כיבוי אש לא זוכה להערכה המספיקה שמגיעה לו עד שהוא נכנס לפעולה. ברגע שהוא ייכנס לפעולה תבינו עד כמה הוא יעיל כאשר צינור הכיבוי שלו מסוגל להתיז מים במהירות מסחררת ובקלות רבה בלי צורך בידע מקצועי להפעלתו. הבעיה היא שלא משנה עד כמה צינור כיבוי האש האו המטף שיהיה בתוכו יהיו יעילים, ברגע שהארון לא יהיה באזור השריפה ולא תהיה נגישות נוחה אליו, אף אחד לא ישתמש בו. לכן הארון צריך להיות במקומות אסטרטגיים כדי שתמיד יהיה שמיש.




איפה ממקמים ארון כיבוי אש?

·         את ארון הכיבוי יש להתקין לפי הנהלים שמעוגנים בחוק. ההתקנה שלו תהיה שונה בין המגזר העסקי לבין המגזר הפרטי והתעשייתי כאשר גם כל מגזר מכיל כמה קריטריונים שונים. למשל, במגזר הפרטי יש הבדלה ברורה בין בנייני מגורים רבי קומות לבין בניינים פרטיים.
·         בניין רב קומות צריך לעמוד בנהלים בעוד שבבית פרטי זכות לבחור איפה להתקין אותו, אם בכלל. במתאר העסקי יש הבדלה בין גודל המבנים וכמובן סוג המבנה. למשל, בעסק קטן כמו חנות או קיוסק לא חייבים להתקין אותו בעוד שבבית מלון חייב להיות ארון כיבוי בכניסה ובכל קומה.

להבליט את הארון להנגשה נוחה

ארון הכיבוי ממקום תמיד בכניסה כאשר הוא בדרך כלל אינו בולט במכוון, כאשר ניתן למצוא אותו גם בכל קומה כי כך הנוכחים בקומה יהיו מוגנים. עם זאת, הוא חייב להיות בולט כדי שלא יצטרכו לנחש היכן הוא ולחפש זמן רב שעלול לעלות בעוד כמה מטרים שיישרפו וילכדו את הנוכחים במבנה. הארון חייב להיות בצבע אדום ואוסר להדביק עליו שום דבר או להסתיר אותו במכוון או בשוגג, כאשר יש צורך לציין בשלט ברור שמדובר בארון כיבוי לשעת חירום. כמו כן, אסור שהוא יהיה נעול.

from a-danan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש