מזה בעצם עמדת כיבוי אש?

אפשר לראות אותה בכל מקום ציבורי ובכל עסק אך השאלה היא מה יש בארון האדום הזה שהוא כל כך הכרחי. עמדת כיבוי אש היא למעשה ארון כיבוי אש שיכול להציל חיים במקרי שריפה, וזה הזמן להבין למה היא כל כך חשובה ומה בכלל יש בה.



הארון שיציל חיים

ארון כיבוי אש הוא למעשה העמדה המדוברת וחשוב להבדיל בין עמדת הגנה סבילה, שמוכרת בעיקר משימוש בבסיסיים צבאיים. עמדת כיבוי  אמורה לסייע בעת גילוי אש  להתמודד עם מקרי שריפה בדרך יעילה יותר כאשר היא מכילה את כל האמצעים גם כדי לכבות את האש באופן עצמאי וגם כדי לעזור לצוות הכיבוי שמגיע להשתלט על השריפה. בעמדת הגנה סבילה יש דליי חול, שמיכות כיבוי ואמצעי שבמתאר של בניין פחות יתאימו. מה בכלל יש בתוך ארון כיבוי האש שהופך אותו לכל כך חשוב?

מה יש בתוך עמדת כיבוי אש?

·         בעמדת כיבוי אש יש את גלגלון כיבוי האש שמוכר לכולנו והוא למעשה האביזר החיוני ביותר כשיש שריפה. גלגלון הכיבוי צריך להיות באורך של 25 מטרים ואמורה להיות לו פיית לחץ שמאפשרת לשלוט על הזרימה באופן יעיל בלי צורך לעמוד ליד ברז הכיבוי שפותח אותו שנמצא בתוך הארון. צינור כיבוי זה יכול להזרים מים במהירות גבוהה מאוד ובכמות מסחררת ובכך לכבות את השריפה ביעילות.
·         בנוסף לצינור הכיבוי, בעמדת כיבוי האש יש גם ברז כיבוי שאליו צוות הכבאים שמגיע יכול להתחבר. כך יהיה לו יותר קל להתחבר עם הזרנוקים שלו ולכבות את השריפה ממאגר המים שנמצא בברז.
·         נוסף לכל אלו יש בארון הכיבוי גם מטף 6 קילוגרמים אם כי לעתים המטף נמצא בצדו החיצוני.

איפה העמדה ממוקמת?

עמדת כיבוי האש צריכה להיות ממוקמת לפי הנהלים של אותו מקום, כך למשל בבניין מגורים גדול או בבניין משרדים, מלון או כל מבנה גדול אחר, יש צורך בכמה עמדות. בדרך כלל עמדה אחת תהיה בכניסה לבניין כדי להקל על צוות הכיבוי כאשר הם מגיעים לכבות את השריפה, כאשר בדרך כלל יש את העמדות גם בקומות נוספות.
from a-danan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש