האם ניתן להיכנס לגור בבניין ללא ארון כיבוי אש?

כשאנו קונים דירה אנו מייחלים לרגע שכבר ניכנס אליה ונוכל להתחיל להשתקע מחדש. עם זאת, יש הרבה סכנות שיכולות לאפוף בית חדש ובעיקר בנוגע להתמודדות שלו נגד שריפות. ארון כיבוי אש חייב להימצא בבניין החדש אליו אתם עוברים ויש לכך כמה סיבות ותקנות שכדאי שתכירו.




האם ניתן להיכנס לגור בבניין ללא ארון כיבוי אש ?
ארון כיבוי אש חייב להימצא בכל בניין מגורים בן כמה קומות ולמרות שזה נשמע כמו חוסר צדק, הרי בבתים פרטיים או בניינים קטנים זה לא הכרח, יש בזה היגיון. חשוב לזכור שבניין רב קומות הוא אינו בניין שנוח להימלט ממנו ולעתים בגלל גודלו השריפה תהיה יותר רצינית. יתרה מכך, בבניין רב קומות גרים אנשים רבים שעלולים להילכד בעיקר אם השריפה נמצאת מתחתם. זו הסיבה שארון כיבוי אש חייב להימצא בכל בניין ולמעשה התקנות אוסרות על אכלוסו טרם הצבתו בבניין.
מה התקנות קובעות לגבי ארון כיבוי אש?
·         ארון כיבוי אש חייב להיות בכל קומה וגם בכניסה לבניין. אולי זה נשמע יותר מידי ואולי חלק יאמרו שזה בזבוז אך ברגע האמת, אותם ארונות כיבוי יצילו את חייכם. ארון כיבוי האש חייב להכיל גלגלון כיבוי אש, צינור כיבוי ארוך, באורך של לפחות 25 מטרים וצינור לחץ בקוטר של 3/4 ורק כך יהיה ניתן להיות מוגנים, לפחות לפי מה שהתקנות קובעות. נתונים אלו לא סתם נקבעו בתקנות, רק צינור באורך כזה ובלחץ מים שמיוצר על ידי ראש הצינור לפי מה שנקבע יוכלו להגיע לכל שריפה ולסייע בכיבוי שלה.
·         ארון כיבוי האש לא רק שלא צריך להיות נעול, אסור שהוא יהיה נעול. אם הוא יהיה נעול כל השימוש בו יירד לטמיון והבית לא יהיה מוגן. יחד עם ארון כיבוי האש חייב להיות מטף בכל קומה כאשר התקנות מתייחסות גם אליו בחומרה. כמו כן, חשוב שיהיה ארון כיבוי אש אחד בכניסה לבניין, דבר שיהיה קריטי להצלת חיים במידה ויילכדו אנשים במבנה.
·         חייב להיות מטף אבקה במשקל שישה קילוגרמים ומומלץ שהוא יהיה בעמדת כיבוי האש אך מחוץ לארון. המטף יכול להיות בתוך הארון אך לעתים הוא נמצא מהצד החיצוני, כאשר יש מטפים רבים יותר מאשר ארון כיבוי האש שבדרך כלל מספיק אחד בקומה.
בדיקת תקינות לפחות כל שנה
אי אפשר להציב את ארון כיבוי האש ואת המטפים ולחשוב שיהיה בסדר בעת שריפה. צריך לבדוק את הציוד ההכרחי הזה בכל שנה מחדש כדי לדעת במאה אחוזים שהם תקינים וערוכים לכל מקרה חירום שהוא. את בדיקת התקינות יבצעו אנשים שהוסמכו לכך והבניין כולו צריך לממן את העלויות. בדיקת התקינות היא חלק בלתי נפרד מכל מערכת כיבוי אש כי אחרי זמן מה, אפילו הצינור, בעיקר אם לא השתמשו בו, יכול להיות בעייתי, מחורר, בלוי או שהצינור פועל בצורה לקויה.

from a-danan.tumblr Feed



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש