מערכת גילוי אש - איך היא פועלת בזמן אמת

מערכת גילוי אש היא אחת המערכות הכי חשובות שיש ולמעשה היא יכולה להעניק את הביטחון הכי גדול לגבי שלמות המקום. זה יכול להיות הבית, העסק וכמובן מקומות ציבוריים ובניינים רבי קומות, שאפילו להבה קטנה יכולה ליצור אש גדולה ונזק עצום, לא רק לרכוש אלא גם לחיי אדם. איך כלל פועלת מערכת גילוי אש? זה הזמן לגלות.


לגלות את השריפה עוד בחיתוליה

אנשים רבים תוהים איך מערכת גילוי אש יכולה בכלל למנוע שריפות. אפשר להבין שמערכת כיבוי אש יכולה לטפל בהן אך מה זה יעזור לנו רק לגלות אותה? מדוע זה כל כך חשוב ומדוע זה חלק בלתי נפרד ויקר מאוד מרישוי עסקים? כל שריפה מתחילה מלהבה קטנה והשריפות הגדולות ביותר מתרחשות כאשר לא מגלים את השריפה בשלבים הראשונים. ברגע שמגלים את הלהבה עוד התחלה, אפשר מיד לכבות אותה והנזק יהיה מינימלי. בלי מערכות גילוי אש, משימת הגילוי תהיה קשה הרבה יותר והנזק יכול להיות עצום.

מערכת גילוי אש - איך היא פועלת בזמן אמת?

·         מערכת גילוי אש מורכבת מכמה חלקים כאשר החלק המוכר ביותר וזה שאנו רואים בעיננו בכל מקום די בקלות, הוא הגלאי. הגלאי יכול לעבוד בכמה שיטות ולמרות שאנשים רבים קוראים לו גלאי עשן, לא תמיד הוא כזה. הגלאי המוכר ביותר הוא כמובן גלאי העשן ומה שהוא מבצע זה פשוטו כמשמעו, לקלוט את העשן שנמצא בחדר מסוים ללא אבחנה באיזה עשן מדובר, כך שאין לו מושג האם זו שריפה, סיגריה או בישול.
·         חלק אחר של הגלאים, מתקדמים יותר, יכולים לזהות עלייה בטמפרטורה וכך שולחים את ההתראה על הנתונים הללו. הגלאי שולח את כל הנתונים באופן שוטף ומי שמפענח אותם היא הרכזת שעליה נדון בהמשך. חלק אחר מהגלאים מגלים את העשן לפי קרן לייזר שיוצאת מהם, וכאשר העשן מגיע עד אליה ומסתיר אותה, ככל הנראה זהו גובה לא סביר שאליו העשן יכול להגיע ולכן קרן הלייזר מוסתרת וההתראה נשלחת.
·         חלק אחר של הגלאים קולט את אור השריפה. אלו הם חדשנים מיוחדים במיוחד שסורקים את כל החדר ויכולים לזהות את האור החזק שבוקע מהלהקה שנוצרת אך גלאים אלו פחות נפוצים.

שליחת המידע אל הרכזת

החלק החשוב ביותר הוא שליחת המידע אל הרכזת. רכזת כיבוי אש היא זו שקולטת את כל הנתונים מהגלאים ומעבדת אותם. לאחר מכן הרכזת מחליטה האם הנתונים מספיקים כדי לשלוח התראה או שמדובר בנתונים שאינם חזקים מספיק, כמו כמות עשן קטנה מידי כמו למשל מסיגריה או חום שיכול להיפלט גם מתנור או מצת. במידה ויש שריפה, היא מתריעה לכוחות הכיבוי באופן מיידי ומפעילה את האזעקה ואורות החירום, או כל אינטגרציה שעליה הוחלט בעת חירום. הרכזת יכולה לציין בדיוק איזה גלאי שלח את הנתונים הבעייתיים שמעידים על שריפה, זוהי רכזת כתובתית, או שתסמן באיזה אזור פרצה האש, זוהי רכזת אזורית.

 
from a-danan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש