מערכות גילוי אש בבית שלך

אנו מוציאים כף רב על הרבה דברים שאינן הכרחיים ודווקא דברים שיכולים להיות מאוד הכרחיים ואף מצילי חיים, אנו נוטים לייחס בתור מותרות. מערכת גילוי אש היא בדיוק אחד מהדברים שאמנם אינם חובה בבית פרטי אך יכולים להעניק לכם את הבטיחות הכי גדולה שיש.

האם חובה להתקין מערכת גילוי אש בבית?

זו אולי הנקודה הכי בעייתית שיכולה להיות ואחת הסיבות מדוע פורצות שריפות רבות בבתי מגורים, מערכות גילוי אש הן אינן חובה בבתים פרטיים. אם המצב היה הפוך, מצד אחד שריפות רבות היו נמנעות או מטופלות בהקדם לפני נזק רב לרכוש וכמובן לפני קיפוח חיי אדם או פגיעות בריאותיות קשות, אך מצד שני אנשים רבים היו מתלוננים על העלות הגבוהה שהם צריכים לספוג. מערכות גילוי אש מצילות חיים והן יכולות לתת לכם רוגע נפשי חשוב מאוד בעיקר כשיש ילדים בבית.



מערכות גילוי אש בבית שלך: כל מה שצריך לדעת

·         חשוב להתחיל מהסוף, מהעניין הכי חשוב שיש עבור ישראלים רבים, העלויות. נכון שמערכת גילוי אש היא אינה דבר זול ולמעשה אפילו בדיקות התקינות שלה בשנה יעלו כמה אלפי שקלים, כאשר יחד עם התקנת המערכת שתעלה עוד כה אלפים מדובר על הוצאה לא פשוטה למשק בית. עם זאת, מדובר במערכת שמצילה חיים ולמרות שהיא אינה הכרח, חשוב לשקול אותה.
·         אם בחרתם להתקין מערכת גילוי אש חשוב שתכירו את כל סוגי המערכות. תחילה, חשוב להתקין גלאים בכל נקודה בבית כי אם כבר הלכתם על ביטחון מלא, שיהיה מלא עד הסוף. שריפה יכולה להתחיל בכל מקום בבית מהסלון ועד המחסן ולכן חשוב להיות מוגנים באופן מלא. אסור לשכוח שיש כמה סוגי גלאים ולכן חשוב לבחון מה הכי מתאים עבור הבית.
·         רכזת גילוי אש היא החלק הכי חשוב במערכת. הרכזת יכולה להיות כתובתית ואזורית ורכזת אזורית יכולה להיות מספיקה כיוון שלרוב לא מדובר במקום גדול ובמידה ויגיעו כוחות כיבוי אש, הם כנראה יבינו כבר מאיפה השריפה. רכזות לבתים פרטיים בדרך כלל יהיו כתובתיות, אנלוגיות, וכך ניתן לדעת איזה גלאי זיהה שריפה.

חשוב כמו מערכת אבטחה

כיום אנשים רבים מתקינים מערכת אבטחה עם מצלמות מעגל סגור רק כדי להרגיש מוגנים, והם יכולים לצפות בבית אפילו מהטלפון הנייד. מערכת גילוי אש לא פחות חשובה ממערכת אבטחה, וההתראות על אש יכולות להגיע עד לטלפון האישי שלכם וכך תוכלו להרגיש מוגנים גם מהבחינה הזו ובעיתוי מיידי תדעו מה קורה בבית כשאתם לא נמצאים.

לא לשכוח בדיקות תקינות

אין ספק שמערכת גילוי אש ביתית תציב את הבית שלכם ברף חדש של ביטחון אך חשוב לזכור שכמו כל דבר טוב, גם אותה צריך לתחזק. חשוב להזמין מומחה בכל שנה כדי לבדוק את תקינות המערכת כשגם כאן אין חוקים שחלים עליכם כמו על עסקים ומבנים ציבוריים אך חשוב לגלות ערנות ולוודא שכל חלקי המערכת תקינים.
from a-danan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש