מה זה מנדף ומה כדאי לדעת עליו?

כשאתם עובדים בתוך המטבח שלכם, אתם לא רק נהנים מכל הריחות הנהדרים, אלא יש גם לא מעט גורמים שעלולים להיות בעייתיים. בין השאר, במהלך העבודה במטבח יש הרבה אדים שיכולים לעלות ולהפריע. לא רק זאת - אלא שלעתים גם יכול לעלות עשן מתוך הסירים ולהיות גורם מפריע של ממש. השאלה היא, איך אפשר להוציא החוצה במהירות את העשן והאדים? התשובה לכך היא מכשיר חשוב מאד שמתחבר מהמטבח שלכם ישירות לגג ויוצא החוצה - ושמור מנדף, על שם כמובן הפעולה המרכזית שהוא עושה - נידוף האוויר החוצה.

 כמה פרטים מעניינים על המנדפים

       איך הם עובדים? - מנדף עובד בעזרת מפוח מיוחד, אשר בעצם שואב אליו פנימה את כל העשן והאדים באופן קבוע, ובכך מאפשר את ההוצאה המהירה. המנדף כולל בתוכו גם פילטרים לאיסוף שאריות מוצקות, ויש לו גם מגש מיוחד שבו מצטבר השמן אשר לעתים עולה למעלה יחד עם השאיבה של האדים והעשן.
       הצטברות חומרים במנדף - אחד האתגרים שחשוב מאד לדעת בנוגע להתקנה של מנדף, זה שמדובר על מכשיר אשר יונק ללא כל אבחנה. זה אומר שהמנדף יונק לתוכו לא רק את העשן והאדים, אלא שגם מצטברים בתוכו חומרים כמו למשל שמן ושומן. מדוע זה חשוב? כי בסוף החומרים הללו עלולים לפגוע בפעילות היניקה של המנדף ולא רק זאת - במגע עם אש הם עלולים להיות מוצתים ולגרום לדליקה. לכן חשוב מאד להקפיד על ניקיון מנדפים באופן קבוע.
       מיהם הלקוחות שמתקינים אותו? - כיום, מי שבעיקר מתקינים מנדף הם הלקוחות העסקיים והמוסדיים - כי מטבחים של בתי קפה, מסעדות, בתי מלון וכיו"ב מחויבים עלפי חוק הן בהתקנה של המנדף והן בניקיון שלו. במטבחים הפרטיים יש כיום מנדפים, והם בעיקר בשל הנוחות של הדיירים שאוהבים לעבוד במטבח וזקוקים למתחם עבודה סטרילי ונוח.

ואיך בוחרים את המנדף המתאים?


מובן שיש מי שבוחרים את המנדף לפי קריטריונים כמו עיצוב ומראה, אבל חשוב שתשימו לב גם לשורה התחתונה - מהו כוח היניקה של המנדף שאתם בוחרים בו? עד כמה הוא יודע לשמור על הפילטרים שלו, ומאיזה חומר הוא עשוי.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש