מערכות כיבוי אש נותנות מענה מקיף לשריפות

כולנו מקווים שלעולם לא נצטרך לתת מענה אמיתי לשריפה פתאומית אשר התפרצה. אכן, שריפות הן בעיתיות מאד. מהצד
השני אי אפשר שלא להתכונן אליהן, אך ורק משום שאנו לא רוצים לחשוב על קיומן. לצערנו הרב, שריפות יכולות בהחלט להתפרץ. נכון שהדבר היעיל ביותר הוא טיפול מונע, אך אם מזהים שריפה בשלב הראשוני - אפשר לתת לה את המענה המתאים, ובכך לסכל אותה במהירות. איך עושים זאת? מחזיקים באופן קבוע מערכות כיבוי אש בתוך המתחם שלכם - בין אם מדובר על בניין, מתחם משרדים, מבנה ציבורי, וכיו"ב. יש כיום מגוון רחב של מערכות כיבוי אש, שניתן לעשות בהן שימוש, ואנו נסקור כמה מהן:

מגון מערכות לכיבוי שריפות

       גלגלונים - הציוד הבסיסי ביותר לכיבוי האש, שנחשב גם ליעיל במיוחד הוא הגלגלון. הגלגלון הוא בעצם זרנוק ארוך במיוחד, אשר יכול להתיז מים בלחץ גבוה, ולשמש לכיבוי שריפות. מים נחשבים עדיין לאחד מהחומרים היעילים ביותר לכיבוי שריפות, שכן הם חונקים את החמצן, אשר גורם לליבוי השריפה. מומלץ בחום להתקין את הגלגלונים בכל קומה, כדי לתת מענה מקיף כמה שיותר. היתרון של הגלגלון הוא באורכו, כך שניתן למשוך אותו לכמה מוקדים שונים, ובכך להקטין את מימדי השריפה.
       מטפים - המטפים נחשבים לחומר מעולה לכיבוי אש, והם יעילים מאד, אם כי צריך לזכור שבניגוד לגלגלון - יש להעביר עליהם גם השתלמויות מפעם לפעם, שכן לא כל האנשים יודעים להפעיל את המטפים באופן אינסטינקטיבי. המטפים נותנים מענה מעולה לשריפות מסוגים שונים, כולל שריפות שנובעות כתוצאה מהתלקחות של חומרים כימיים, או שריפות שנוצרו כתוצאה מקצר חשמלי. המטפים מלאים בתוכם  בגז או באבקה מיוחדים. החומרים האלה בעצם מבודדים את החומר שנשרף, ומנועים מהחמצן להגיע אליו. בידוד נחשב מאז ומתמיד לשיטה יעילה מאד לכיבוי אש, שכן הוא מנוע מחמצן נוסף לחדור, וכך השריפה מפסיקה באופן הדרגתי.
       ספרינקלרים - אם אתם מעוניינים לרכוש ציוד כיבוי אש אשר פועלות באופן אוטומטי, הספרינקלרים יתנו לכם את המענה הטוב ביותר. לצערנו, שריפות יכולות להתרחש גם במידה ואין אף אדם בתוך המבנה. אמנם אז לפחות לא יהיו חיי אדם שיפגעו - אך ציוד יקר עלול להיפגע, שלא לדבר על המבנה כולו. הספרינקלרים, ברגע שמזהים התראה על שריפה ממערכות לגילוי אש, פועלים באופן אוטומטי, ומתיזים מים, וכך מקטינים את מימדי השריפה.

קצת על אחסון הציוד

במידה ואתם רוכשים מערכות כיבוי אש כמו הספרינקלרים, הרי שיש להתקין אותם על תקרת המתחם, כדי שהם יוכלו לכסות שטח כמה שיותר רחב. במידה ואתם רוכשים מטפים וגלגלונים, חובה למקם אותם בהישג יד. החוק קובע שיש למקם אותם בתוך ארונות לכיבוי אש, שיהיו גדולים, וכל אדם שנכנס למתחם ידע היכן הם מוצבים. כך, ברגע האמת, תוכלו לכבות את האש או להקטין את ממדיה, עד שכוחות ההצלה והכיבוי יגיעו למקום.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש