מדוע חובה להתקין אמצעי כיבוי אש במכוני ספא?

אנשים שמגיעים למכון הספא, מצפים להירגע, ליהנות מכמה שעות של שקט, ולהקדיש זמן לעצמם ולגופם. אולם, בתור מי שמנהלים את מכון הספא, זוהי החובה של הדרג הניהולי לדאוג לכך שתמיד יהיו אמצעים עבור כיבוי אש למקרי חירום. יש לזכור שכל מרכז ספא, הוא רגיש מאד לנושא של שריפות ודליקות - מדובר על מקום שיש בו מתקני ג'קוזי רבים, מתקני סאונה, שפע של נרות דולקים, ועוד. כל אלו אמנם מהווים מרכיבי חובה לכל מרכז ספא שמכבד את עצמו - אבל הם גם מהווים פוטנציאל נפיץ מאד לשריפה. מכאן, שציוד כיבוי אש הינו חיוני תמיד לכל מרכז ספא באשר הוא.

על איזה ציוד כיבוי אש כדאי להקפיד? 
ציוד כיבוי אש הכרחי עבור העסק שלך

       מטפים לכיבוי דליקות חשמל - אחת הסכנות המרכזיות במרכז הספא, היא לשריפות חשמל. שריפות חשמל יכולות להיווצר למשל, עקב עומס יתר, נתיך שנשרף בתוך המערכת וכו'. מאחר שבמרכזי ספא מפעילים הרבה מאד מתקני סאונה ואמבטיות ג'קוזי בו זמנית, יש כמובן סכנה גדולה יותר לתקלות חשמל ומכאן גם לדליקות חשמל. רצוי מאד שיהיה לכם ציוד כיבוי אש שיכול להתגבר על כך. יש כיום מטפים שמלאים בחומר מיוחד, שיכול לחנוק דליקות שמקורן בתקלות חשמל, וכך לשמור על כולם בריאים ושלמים.
       ספרינקלרים - רצוי מאד שיהיו ספרינקלרים במכון הספא. הספרינקלרים מותקנים בתקרה של המכון, וצריכים להיות בכל חדר. ברגע שיש מערכת לזיהוי שריפה, הספרינקלרים יופעל ואוטומטית באזור שבו יש שריפה - וכך יתחילו לחנוק את האש. מדובר על אמצעי כיבוי אש שפועלים על בסיס מים, ויכולים להועיל לכיבוי של רוב השריפות.
       זרנוקים - רצוי מאד שיהיה זרנוק במכון הספא שלכם. הזרנוק מאפשר לכבות את האש במהירות, באמצעות הפעלה ידנית שלו, ושליטה אישית. מנו כמובן אנשים שבמכון שזה יהיה תפקידם במקרה חירום, על מנת שיהיה אפשר לכבות במהירות את השריפה.

דואגים תמיד לבטיחות

אל תשכחו שבעזרת הציוד לכיבוי אש, אתם תוכלו לשמור על הבטיחות של כל מי שנמצא במכון הספא שלכם - וזה כולל גם את הלקוחות וגם את העובדים. זה גם יאפשר למנוע פגיעה בחיי אדם, וגם למנוע פגיעה במכון עצמו.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש