לכבוד יום היערות הבינלאומי - שומרים על היערות שלנו!

ב 21 למרץ יחול יום היערות הבינלאומי, אשר מצוין גם בישראל ע"י קק"ל. חשוב מד שביום הזה כולנו ננצל את ההזדמנות כדי לשמר את היערות שלנו, להגן עליהם מפני הנזקים השונים וכמובן - למנוע מראש מצב שבו חו"ח תפרוץ שריפה בתוך היער. חשוב מאד להבין, שלמרות שיש אמצעים מתקדמים מאד של כיבוי אש, הרי שכיבוי של שריפה ביער, היא מלאכה קשה ומורכבת אפילו עבור מכבי אש מנוסים. לכן הדרך הטובה ביותר, היא כמובן מניעה.

כמה כללים להתנהגות נאותה ביערות

       מדורה במקום מותר - חל איסור להדליק מדורות בשטחים שבהם הדבר אסור על פי חוק. חישבו על כך שמעבר לכך שמדובר על עבירה פלילית - הרי שלא לחינם נקבע שאסור להדליק שם מדורה. כנראה שאפילו ציוד כיבוי אש יתקשה לתת שם מענה מהיר.
       לא ליד צמחיה - היערות בישראל אינם עבותים, וזה דווקא מקל עלינו אם אנחנו רוצים לערוך מדורה, יש לעשות זאת באזור פתוח ככל האפשר. בחרו את האזור ביער שאין בו כמעט צמחיה.
       חומרי בערה - אין צורך בבנזין או בסולר כדי להדליק מדורה ביער. במקום זה, השתמשו בניירות ובזרדים, שכן בעזרתם אפשר ללבות בקלות את האש. כמובן שיש לעשות שימוש בפחמים שישמרו על הגחלת.
       הצטיידו בציוד לכיבוי אש - ציוד של כיבוי אש נחוץ תמיד גם לכיבוי השריפה באופן הדרגתי, וכמובן גם לכיבוי מידי במקרה חירום. לכיבוי רגיל, הצטיידו בחול ובמים זמינים. לכיבוי חירום, דאגו תמיד שיהיה לכם ציוד כיבוי אש כמו מטף.

 פגיעה מינימלית בטבע


למותר לציין, שלכובד יום היערות הבינלאומי, ההמלצה שלנו אליכם היא להמעיט ככל האפשר בהדלקת מדורות מראש, כל עוד הדבר איננו הכרחי. מעבר לכך, אם יש לכם ילדים או בני נוער שרוצים לצאת ולהדליק מדורה - דאגו תמיד שיהיה מבוגר אחראי שישגיח עליהם, וכך כולנו נשמור על היערות שלנו.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש