גלאי עשן לבית חולים

מהו גלאי עשן וכיצד הוא עובד?

גלאי עשן הוא אמצעי כל כך פשוט אך באותה מידה כל כך חשוב. למעשה כל מה שהוא עושה זה להתריע כאשר הוא מרגיש שי עשן בחדר. לעתים הוא עושה זאת לשווא כי לא מדובר בשריפה אמיתית אלא בסך הכל בהדלקה של סיגריה במקום סגור אך בכל מקרה את העבודה שלו הוא עושה בצורה אמינה, כך שרק הפרשנות שלו היא זו שיכולה לטעות. גלאי עשן עובד במנגנון פשוט מאוד: בתוך הגלאי יש קרן לייזר שיוצאת מנקודה אחת לנקודה שניה. כאשר יש עשן, הוא ממלא את החלל שבו קרן הלייזר עוברת וכך למעשה היא לא מצליחה להגיע לצד השני. זה הזמן של גלאי העשן להרתיע על העשן שנמצא.

כיצד הוא יכול להועיל בשריפה?

גלאי עשן יכול להיות יעיל מאוד בשריפה למרות שהוא לא מכבה אותה כלל. הוא יכול רק להתריע על הימצאות העשן אך זה יכול להספיק כדי למנוע את ההתפשטות שלה. שריפות יכולות לקרות במקומות רבים ולעתים אפילו גץ אחד קטן יכול לגרום לפריצת שריפה גדולה. הבעיה היא שעד שמבינים שישנה שריפה, היא כבר גדולה ומשתוללת וזה יכול להיות מסוכן לרכוש הרב שיש במקום וכמובן לנוכחים, עד כדי אובדן חיי אדם. אם מדובר על בית חולים הרי ברור שהמצב רע הרבה יותר כי יש אנשים רבים, רובם במצב בריאותי לא טוב וכמובן אין הרבה יותר קל להילכד בתוכו ושהשריפה תהיה קטלנית.

כמה הוא חשוב בבתי חולים?

לא יהיה ניתן להבטיח לחולים, למבקרים וכמובן לצוות של בית החולים שהות בטוחה ללא גלאי עשן. גלאי עשן הוא אמצעי חשוב מאוד בבית החולים ולרוב גם יהיו מערכות כיבוי אש לפי הנהלים שמחייבים זאת. גלאי העשן ומערכות גילוי וכיבוי אש יהיו חשובות מאוד לא רק בגלל כמות האנשים ולא רק בגלל פגיעות האנשים שלא יכולים להגן על עצמם, בגלל המצב הבריאותי שלהם וכוח האדם הדל של הצוות ביחס אליהם, אלא גם בגלל הפעילות של בית החולים. בבית החולים יש מכונות גדולות מאוד שפועלות ונדרש חשמל רב כדי להפעיל אותו, ולעתים יהיו קצרים שיכולים לגרום לשריפות. 

מה דורשת התקנה בבתי חולים?

גלאי עשן לבתי חולים ידרשו התקנה הרבה יותר מורכבת וארוכה מאשר בעסקים ובוודאי מאשר בבית פרטי. הבעיה עם מוסדות גדולים זה לא רק הגודל שלהם אלא המורכבות. בית חולים מורכב מחדרים קטנים יחסית שבכל אחד מהם חייב להיות גלאי עשן למקרה שתפרוץ שריפה. לכן יש צורך בכמות אדירה של גלאי עשן וכמובן גם בהתקנה מחושבת לפי כמות הגלאים לפי השטח שיש לכסות. כך למשל במקום גדול יותר בבית החולים כמו הלובי הראשי יהיה צורך בכמה גלאי עשן, כמו גם בחדרי המכונות היכן שהגנרטורים נמצאים. כמובן שאסור שההתקנה תפריע לפעילות השגרתית של בית החולים. 

כמה הם עולים ומי מתקין אותם?

גלאי עשן אחד יכול לעלות בין 150 ועד 600 שקלים וזה תלוי בפרמטרים רבים, כמו למשל איכות הגלאי, החברה וגם כמות הגלאים שנרכשים. ככל שיהיו יותר גלאי עשן שדרושים לאותו לקוח כך הוא יוכל להתמקח עוד יותר על המחיר ולקבל מחיר משתלם יותר. ההתקנה שלהם לא תהיה מסובכת בדרך כלל והיא דורשת רק כיול עם המערכת שמתריעה ובחירת המקום המתאים לקליטת העשן ומתקין מקצועי מטעם החברה הוא זה שיוכל לבצע את המשימה. בדרך כלל על ההתקנה יהיה צורך לשלם בנפרד.

from a-danan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש