רכזות גילוי אש מחיר

מהי רכזת גילוי אש ולמה צריך אותה?

רכזת גילוי אש היא אחד החלקים הכי חשובים במערכת והיא למעשה מצליבה את המידע שמגיע מהגלאים השונים. רכזת גילוי אש היא למעשה קופסה שבה מתקבלת ההחלטה האם להתריע בפני שריפה או לא וזה למעשה מה שהופך אותה לחשובה כל כך. הרכזת חייבת להיות חכמה ולפעול בצורה תקינה כל הזמן ולכן יש צורך גם לבדוק את התקינות שלה. רכזות גילוי אש חייבות להיות בכל מבנה ציבורי ובכל עסק כי הרי מערכות גילוי האש חובה בכל המקומות הללו. רכזות גילוי אש יכולות להיות כתובתיות או אזוריות ועל ההבדלים ביניהם והמחירים של שניהם נרחיב בהמשך.

מה המחיר של רכזת גילוי אש?

רכזות גילוי אש יכולות לעלות בין 1000 ועד 14 אלף שקלים. המחיר גם יכול להיות הרבה יותר גבוה והוא תלוי במספר פרמטרים שיבהירו לכם את תמונתה מחיר. ראשית, יש רכזות אזוריות ויש רכזות כתוביות. אם תבחרו ברכזת כתובתית סביר להניח שתצטרכו לשלם מעט יותר אך למעשה דווקא זה הפרמטר הכי פחות משפיע. מה שבאמת משפיע הוא כמות הגלאים שצריכה לנהל הרכזת. רכזת גילוי אש שצריכה לקבל מידע מ-16 גלאי עשן שונים תהיה הרבה יותר מורכבת מאשר רכזת שצריכה לקבל מידע מ-4 גלאי עשן בלבד וזה מסביר מדוע היא תהיה גם גדולה יותר וגם יקרה יותר.

מה עוד משפיע על המחיר שלה?

יש עוד כמה פרמטרים שמשפיעים על המחיר וחשוב להבין שבחלק מהם יש חשיבות למיקוח שלכם. למשל, המחיר תלוי מאוד גם בחברה עצמה. מי שמוכר את הרכזות הן חברות שמתקינות מערכות גילוי וכיבוי אש בעסקים רבים. בסופו של דבר המחיר שלה יכול להיות הרבה יותר גבוה רק בגלל שזה המחיר שהחברה קבעה לה. תמשיכו לבצע סקר שוק עד אשר תמצאו מחיר טוב יותר וכך תוכלו לעשות עסקאות משתלמות יותר. כמובן שתמיד אפשר להתמקח אך בדרך כלל זה ידרוש מכם להגיע עם הצעות מחברות אחרות לצורך השוואה. אם תרכשו רכזת גילוי אש עם המערכת כולה היא תהיה זולה יותר.

לקנות רכזת ממקום אמין ומנוסה

יש אנשים ששמים את הדגש בקניית רכזות גילוי אש בעיקר על המחיר. אין ספק שרכזת שעולה 2000 שקלים במקום 4000 שקלים תעשה לכם שמח בלב אך בסופו של דבר היא צריכה להיות מתאימה למערכת ומתאימה לצרכים של המקום. הרכזת צריכה להיות אמינה והיא חייב להירכש לשם כך ממקום אמין. חשוב מאוד לזכור כי על הרכזת צריכה להיות אחריות ואתם חייבים לדאוג לה לטיפולים שונים ולבדיקות תקינות מידי שנה. הרכזת היא זו ששומרת על הבית או על העסק שלכם מפני שריפה ואי אפשר להתקין אותה ולשכוח ממנה. כמו כן כדאי להתרשם מכל הרכזות השונות שיש בשוק לפני שבוחרים.

מתי נצטרך לקנות רכזת גילוי אש?

יכול להיות שנשמע לכם קצת מוזר להתעניין ברכזות גילוי אש הרי בסופו של דבר לא מדובר ברכזת שנקנית לבד אלא חלק ממערכת שלמה. עם זאת לעתים המערכת עצמה בסדר גמור וכל מה שצריך לעשות הוא לשפר את הרכזת, כמו למשל בהוספת גלאי עשן או בשדרוג הרכזת שכבר נהרסה עם הזמן. בשביל להחליף את הרכזת לא צריך להחליף את כל המערכת וכך תצאו עם עלויות הרבה יותר נמוכות. חשוב לזכור כי הרכזת בסופו של דבר היא זו שקובעת את איכות המערכת וזו נקודה שלא הרבה אנשים מבינים אפילו אחרי התקנת המערכת.

from a-danan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש