מערכות גילוי לעסקים

העסק שלכם חייב מערכת מתאימה
מערכת גילוי אש היא מערכת חשובה במיוחד אך כדי שהיא תפעל בצורה טובה ואף מושלמת, היא צריכה להיות מותאמת לסוג העסק. עסקים חייבים להתקין מערכות גילוי אש ואת זה בטח הבנתם כאחד הפרטים הראשונים כאשר החלטתם להקים עסק. העסק שלכם יכול לפעול בכל תחום שאתם רוצים אך כל עוד מדובר במבנה מסוים יש צורך במערכת גילוי אש. מערכות גילוי לעסקים יכולות להיות שונות אם מדובר במטבח תעשייתי, בעסק שיש בו לוחות חשמל בעלי מתח גבוה, מקומות בהם יש אנשים רבים, מקומות סגורים כמו קולנוע וכן הלאה. למעשה ההתאמה לעסק היא הנקודה הכי חשובה.

המערכת שומרת על רכוש העסק

מערכות גילוי לעסקים חשובות מאוד כדי להציל את חיי העוברים והשבים או את חייהם של הלקוחות והעובדים שלכם. כמובן שהעניין הזה משתנה לפי סוג העסק הרי בקניון עוברים אנשים רבים יותר אשר בסוכנות נסיעות וכן הלאה. למעשה יש חשיבות רבה למערכות גילוי לעסקים גם בגלל הצלת הרכוש המאסיבית שהיא יכולה לספק. בסופו של דבר המערכת יכולה להיות יעילה גם כאשר אתם בכלל לא נמצאים במקום, וכך הרכוש שלכם לא יינזק או שיינזק באופן מינימלי. המערכת יכולה להתריע תוך כדי שימוש באינטרנט כך שתקבלו את ההתרעה ישירות לטלפון מה גם שהיא תגיע ישירות לכוחות הכיבוי.

נותנת לכם שקט נפשי בכל רגע

יש כאלו שיחשבו כי המערכות הללו יכולות לעזור רק במובן הכלכלי כלומר מניעת נזק גדול יותר לרכוש בעיקר כאשר מדובר בעסק עם סיכון רב לשריפות. עם זאת היא מקנה הרבה מעבר, מערכת כזו מקנה לכם שקט נפשי. השקט הנפשי שלכם שווה את כל ההשקעה שתשקיעו במערכות הללו וזו נקודה שחשוב מאוד לשים לב אליה. כאשר יש לכם מערכת שמגנה על העסק באופן אוטומטי ובעיקר כזו שמתריעה בפניכם ובפני כוחות הכיבוי וההצלה באופן אוטומטי, אתם יכולים להיות הרבה יותר רגועים גם כאשר אתם בחופשה רחוק מאוד מהעסק. זו איכות חיים ואיכות תפעול עסק שונה לגמרי.

גלאי עשן ורכזת מתאימה

·         כדי להתאים את המערכות לעסקים יש צורך לבחור את החלקים המתאימים. החלקים הראשיים הם גלאי העשן או האש וכמובן הרכזת. נתחיל מהרכזת שאותה אולי יותר קל להתאים. יש רכזות כתובתיות ויש רכזות אנלוגיות כאשר ההבדל ביניהן הוא בצורת הדיווח על גלאי העשן שגילה את השריפה.
·         כאשר מדובר ברכזת אנלוגית היא תציג בנקודה מוארת את האזור שבו פלאי העשן קלט את השריפה כאשר תהיה מפה של המבנה עם כל הגלאים שבו. רכזת כתובתית תשלח את הכתובת של אותו גלאי עשן שגילה את האש כאשר יש אחת כזו לכל גלאי.
·         מבחינת הגלאים יש גלאי עשן ויש גלאי חום ואש ולמעשה כל אחד מהם עובד בצורה שונה. יש כאלו שקולטים את העשן, יש כאלו שיקלטו את האור שהשריפה יוצרת ויש כאלו שיקלטו את החום שהשריפה פולטת. גם כאן יש צורך לבצע התאמה לעסק אך לרוב גלאי העשן הם אלו שיותקנו.

מערכות כיבוי מתקדמות

בנוסף למערכות גילוי אש יש גם מערכות כיבוי אש. מערכות אלו יכולות להיות הרבה יותר יעילות לעסק אך הבעיה היא שהן הרבה יותר יקרות. הנהלים לא מכריחים את העסקים להתקין את המערכות הללו באופן גורף אם כי מערכות אלו שומרות על הביטחון ברמה הרבה יותר גבוהה. חשוב לזכור כי מערכות כיבוי אש לרוב יתייחסו למערכת ספרינקלרים זאת למרות כי מערכות אלו יכולות לכלול גם אמצעים שאינם אוטומטיים כמו מטפים או צינורות כיבוי.

from a-danan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש