מהן הפעולות האוטומטיות של מערכות גילוי אש

המערכות המתוחכמות ששומרות עלינו

מערכות גילוי אש הן מהמערכות החשובות ביותר שיש ולמעשה בלעדיהן אסונות רבים היו קורים וגובים לא מעט קורבנות. המערכות הללו לא שוקטות על שמריהן ומתחדשות מידי שנה ושנה כאשר בימינו ניתן לקבל מערכו תכה מתוחכמות עד שהן מבצעות מגוון רחב של פעולות אוטומטיות שכוללות התראות אפילו עד לנייד ולתחנות הכיבוי ואפילו בדיקות תקינות. הפעולות האוטומטיות מקלות מאוד על התפעול ועל השימוש בהן ולמעשה מבצעות את כל העבודה בלי התערבות יד אנוש, שרק בודקת אותן אחת לתקופה. זה הזמן להכיר מה המערכות מסוגלות לבצע ולמה זה חשוב.



מהן הפעולות האוטומטיות של מערכות גילוי אש?

·         כל מערכות גילוי אש באשר הן מכילות מערכת התראה כלשהי שמתבססת על מה שקולטים החיישנים. החיישנים יכולים להיות אופטיים, חיישני עשן או חיישני טמפרטורה וכך ניתן להבין מה בדיוק קורה ובאיזה מקום בדיוק.
·         אחרי שלב ההבנה של המערכת עולה הצורך להתריע על השריפה. הפעולה הכי מוכרת היא השמעת צופרים או אזעקות כאשר המערכת מתחברת אוטומטית למערכת הכריזה ויכולה להשמיע מגוון צלילים לפי בחירה. חלק מהמערכות יפעילו אזעקה חזקה, חלק ישמיעו צפצוף וכולה.
·         פעולה אוטומטית נוספת שמבצעת המערכת היא הדלקת אורות, פנסים או סירנות. האורות המהבהבים הללו אמורים למשוך את העין ולעזור גם לכבדי שמיעה או אנשים שבדיוק לא שומעים את האזעקה, בגלל שהם באזור רועש או עם אוזניות, להבין במה מדובר.
·         מערכות גילוי אש בימינו מצליחות לבצע בדיקות תקינות לעצמן ולסמן מתי יש בעיה ואיפה בדיוק. זה עוזר לייעל את המערכת כשיש בה בעיה שעלולה לפגוע בפעולתה.

איזו מערכת מסוגלת לבצע כל אחת מהפעולות?

אמנם יש לא מעט פעולות אוטומטיות שמערכות גילוי אש מסוגלות לבצע אך לא כל מערכת יכולה לבצע כל פעולה. חשוב מאוד כבר משלב הבירורים לגבי המערכת הבאה שלכם, להבין איזו מערכת מסוגלת לבצע התראות עד לתחנת הכיבוי ואלו יגיעו רק אליכם, אלו מערכות מתחברות לכריזה ואלו מערכות כוללות רשת של פנסים מהבהבים. למרות שנראה לרוב האנשים שרק חלק ממערכות ההתראה יכולות להיות מספקות, במקרים שונים אי אפשר לסמוך על סוג התראה מסוים ולכן יש להתאים את המקום ופעילותו לסוג המערכת רק אחרי ייעוץ עם מומחים מהתחום.

from a-danan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש