מי מוסמך לבצע התקנה ובדיקה של מנדף?

המוסד לבטיחות ולגיהות ומשרד התמ"ת אחראיים על הסמכת בודקים מנדפים כימיים וביולוגיים. למרות שאין תקנה מחייבת בנושא, הסמכה של המוסד לבטיחות ולגיהות ומשרד התמ"ת בהחלט יכול לסייע להבטיח רמה גבוהה של שירותי התקנות ובדיקות.
מטרת ההשתלמות של המוסד לבטיחות ולגיהות ומשרד התמ"ת היא בראש ובראשונה לקבוע סטנדרטים אחידים על פי תקנים בינלאומיים ומקומיים. כמו כן, ההשתלמות מספקת כלים עיוניים ומעשיים לכל מי שרוצה לדעת איך מאשרים מנדף מסוים כבטוח לעבודה.
דרישות הקבלה להשתלמות הן הוכחת ניסיון תעסוקתי רלוונטי וראיון מול ועדת קבלה. בשלב הזה גם ניתנת עדיפות ללימודים במוסדות אקדמיים שיש להם בודק ולחברות שעוסקות בתחום.

מה לומדים כדי לקבל הסמכה?

ההשתלמות של המוסד לבטיחות ולגיהות ומשרד התמ"ת עוסקת במגוון רחב של נושאים. בין היתר, היא מאפשר לאנשי המקצוע לעתיד ללמוד על יסודות האוורור ומערכות היניקה ולהכיר את ההבדלים בין שיטות לבקרת מערכות אוורור, נידוף ומעבדות.
ההשתלמות היא הדרך הטובה והמקצועית ביותר ללמוד על מרכיבי המערכת, על סוגי מנדפים כימיים ועל חומרי מבנה. בעזרת ההשתלמות ניתן להכיר מקרוב את התקן הישראלי והתקנים הבינלאומיים, או ללמוד על דרישות החוק בנושא התקנת פתרונות אוורור מן הסוג הזה.

מה עושים אחרי שמקבלים הסמכה?

ההסמכה בפועל ניתנת לכל מי שעומד בדרישות הקורס של המוסד לבטיחות ולגיהות ומשרד התמ"ת. שיטות הלימוד נרחבות והן כוללות התמקדות במספר פרמטרים:
  • הרצאות     פרונטאליות על חומרי הלימוד והשוואה עם שיטות עבודה בינלאומיו
  • סיורים     במפעלים שעוסקים בייצור פתרונות אוורור ונידוף
  • תרגול מעשי של     התקנה, בקרה, תחזוקה וטיפול בתקלות
  • מבחן תיאורטי     בסיום ההשתלמות
  • מבחן מעשי     שמחייב התקנה בפועל של מערכות אוורור ונידוף
לאחר הקורס ניתן לבצע את כל הבדיקות הרלוונטיות. אפשר להזמין חברה מקצועית כדי לוודא שהאוורור מתאים לתקן הישראלי, או להתייעץ עם אנשים שמוסמכים לכך לגבי בדיקה נוספת בתדירות של חצי שנה. כל בדיקה אמורה להסתיים בהצגת דו"ח עם תוצאות, מדידות, מסקנות ותעודת כיול. זו הדרך הנכונה לבדוק ולהתקין מנדפים בצורה היעילה והבטוחה ביותר.

from a-danan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש