מערכת גילוי אש ועשן אזורית

להיות מוכנים לשעת צרה
אחד האויבים והידידים הטובים ביותר של האדם עוד משחר ההיסטוריה היא האש. מצד אחד אנו נעזרים בה ומשתמשים בה לכל כך הרבה שימושים ולמעשה היא היוותה חלק ניכר מההתפתחות שלנו אך מצד שני מדובר על אויב גדול שכבר הרג לא מעט אנשים בעידן המודרני, שלא לדבר על ההיסטוריה כולה שידעה שריפות רבות. כדי להיות מוכנים לשעת צרה, מערכות גילוי אש הכרחיות היום בכל מוסד ציבורי ובכל מבנה גדול וכך למעשה אנו נשמרים מוגנים. גם בבתים פרטיים נפוץ מאוד להתקין מערכת גילוי אש וחשוב להכיר את החלקים שבהם, בעיקר הרכזת, החשובה ביותר.






מערכת גילוי אש ועשן אזורית
·         מערכות גילוי אש אזוריות או כתובתיות, לא מעט פעמים נתקלנו בביטוי הזה ולא הבנו מה הוא אומר וזה בדיוק הזמן להתחיל להסביר. ההתייחסות למערכת אזורית או כתובתית נובע בגלל הרכזת. הרכזת הוא התקן חשוב מאוד, למעשה החשוב ביותר, שמצליח להמיר את הקלט שנקלט מהסנסורים, החיישנים, שכלולים במערכת וכך מצליח ליצור פלט הולם כמו למשל נצנוץ, הבהוב, אזעקה וכולה. הרכזת יכולה להיות אזורית או כתובתית וכך למעשה ניתן לדעת בדיוק מהיכן מגיע האש.
·         מערכות גילוי אש אזוריות מתריעות כשיש שריפה כלשהי, בהתאם לסוג המערכת כאשר חלק יכולות לקלוט את החום בזכות חיישני טמפרטורה ומערכות פחות מתקדמות רק לפי העשן, וכך למעשה ניתן לדעת בדיוק מאיזה אזור מגיעה השריפה. בדרך כלל יש גבול למספר האזורים שניתן לחלק למערכת וכך בעת גילוי אש ניתן להבין בדיוק מאיפה השריפה והתגובה תהיה ממוקדת ויעילה יותר.
למי מתאימה מערכת אזורית?
מערכות אלו מתאימות בדרך כלל למוסדות גדולים שבהם יש צורך לחלק את המקום לאזורים כדי לטפל בו בצורה יעילה. דמיינו לעצמכם מצב בו משתוללת שריפה בקניון וההתרעה שנשלחת לתחנת הכיבוי הקרובה היא שיש שריפה בקניון. זה לא באמת יעזור להם והם צריכים לדעת בדיוק מאיזה אזור. עם זאת, ההתאמה יכולה להיות פרטנית לכל סוג מבנה ולכן יש צורך בייעוץ מחברה אמינה ומנוסה בשוק שתדע לבצע התאמה מדויקת לצורכי המקום.
from a-danan.tumblr Feed


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש