חנוכה כבר כאן - 5 כללי בטיחות אש

חנוכה הוא אחד החגים השמחים ביותר שיש ואם האווירה החגיגית לא מספיקה לכם, השמן העמוק בסופגנייה או בלביבה כבר יזכיר לכם מהי הנאה. למרות כל השמחה של החג חשוב לשים לב לכמה כללי בטיחות שאם לא תשימו לב אליהם ותפקידו עליהם אתם יכולים למצוא את עצמכם בטרגדיה בתקופת החג.
למה חנוכה הוא אחד החגים המסוכנים?
אם חשבתם שמערכת גילוי אש היא עניין של מותרות ואפשר להסתדר בלעדיה עם קצת תשומת לב, כדאי שתבחנו כמה שריפות פרצו בחנוכה כדי להבין שני דברים: ראשית, חנוכה הוא אחד החגים המסוכנים וזה בגלל שכול עם ישראל מדליק חנוכיות במשך שבוע שלם, כאשר חלק מאיתנו מניחים אותם על החלון. שנית, מערכת גילוי אש יכולה להתריע שהאש רק פרצה וכך ניתן להימנע מנזק גדול יותר בהמשך. הנה חמש כללים חשובים לבטיחות באש שכל אחד צריך לזכור בעיקר בחנוכה.

חנוכה כבר כאן - 5 כללי בטיחות אש
·         יש כאלו שיניחו את החנוכייה על החלון כדי להמשיך את המסורת ממש לפי הספר אך זוהי טעות איומה. עם כל הכבוד למסורת, הנחת החנוכייה על אדן החלון היא שטות גמורה ויכולה לסכן לא רק את הבית שלכם אלא את הסביבה כולה. משב רוח קטן או אי יציבות יגמרו לפריצת שריפה רצינית ואם כבר החלטתם להדליק, השיש שלכם הוא אחלה מקום.
·         אם יש לכם מערכת גילוי אש בבית זה הזמן לבחון אותה ולבדוק את התקינות שלה. כדאי לבדוק אותה עם קצת עשן מהחנוכייה כדי להבין באיזה רמת עשן היא פועלת. אל תעזו לכבות אותה כשהחנוכייה דולקת!
·         לפני שאתם מדליקים את החנוכייה בבית שבו ילדים קטנים, עשו להם הרצאה קטנה על בטיחות באש ועל הנזק שהחנוכייה יכולה לגרום. הבהירו להם שהאין סיכוי שהם מתקרבים לחנוכייה לבד ובטח לא נוגעים בה.
·         הציבו את החנוכייה באזור ללא חומרים דליקים, בלי ניירות סופגים שיהיו לידה, לא ליד הגז ולא ליד וילון.
·         לא משאירים ילדים לבד בבית וגם לא משאירים חנוכייה דולקת לבד בבית, ובטח לא ילדים עם חנוכייה אפילו כשזה לכמה דקות. לפני שיצאתם, ודאו שהיא באמת כבויה.
from a-danan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש