כל כמה זמן צריך לבדוק תקינות גלגלון כיבוי אש?

אם אתם רוצים לבדוק את תקינות גלגלון כיבוי האש אתם צריכים להמשיך לקרוא את המאמר הבא. המאמר הבא יסביר לכם מדוע גלגלון כיבוי האש חשוב כל כך ומדוע התחזוקה והבדיקות שצריכות להתבצע עליו חשובות גם. כמו כן נדבר על הזהות של המתחזקים והבודקים שלו כדי שתדעו למי פונים.




למה חשוב לבדוק גלגלון כיבוי אש?

חשוב מאוד לבדוק את גלגלון כיבוי האש מכיוון שמדובר במוצר מציל חיים. מוצר כזה לא רק מונע נזק רב לרכוש אלא גם מונע נזק לחיי אדם ולכן אי אפשר לחשוב שהוא יהיה בבניין שלכם כמה שנים טובות בלי בדיקה והוא יהיה טוב ברגע האמת. הבדיקה של גלגלון כיבוי אש חשובה מאוד והיא יכולה להתבצע תוך זמן קצר. יכול להיות שיום אחד תצטרכו להשתמש בגלגלון כיבוי אש כדי לכבות שריפה שפרצה ותגלו שיש בצינור חור או שהצינור בכלל לא מתגלגל עם הצינור כמו שהוא צריך להתגלגל. יכול גם להיות שהצינור בכלל לא יפעל, לא יהיה לחץ מים מספק ועוד מגוון רחב של בעיות מסוכנות במיוחד.

מי יכול לבדוק גלגלון כיבוי אש?

גלגלון כיבוי אש צריך להיבדק אך ורק על ידי איש מקצוע מנוסה. כמובן שבאופן תיאורטי כל אחד יכול לבדוק את גלגלון כיבוי האש והאמת שהבדיקה לא בהכרח תהיה מסובכת מידי אך בכל זאת חשוב לזכור כי מדובר בבדיקה שמחייבת לפי חוק. אי לכך ובהתאם לזאת יש צורך באיש מקצוע מנוסה ומוסמך שיחתום על המדבקה שעל ארון כיבוי האש ויעיד על כך שהצינור תקין. בדיקה כזו לא אורכת זמן רב והיא כוללת בדיקה של ארון כיבוי האש, של זרימת המים עד שהם יוצאים מהצינור, בדיקה של סיבוב הגלגלון וכמובן בדיקה של שלמות הצינור. כל הבדיקות הללו נחוצות לרגע האמת בשימוש שלו בעת פריצת שריפה. 

כיצד בודקים את גלגלון הכיבוי?

בדיקה גלגלון כיבוי האש עצמו צריכה להתבצע קודם כל באופן ויזואלי. יש צורך לבחון את הגלגלון ולהבין האם חסר בו חלק או שיש בו שבר או סדק שיכול לסכן אותו בעת השימוש. הרעיון של גלגלון כיבוי אש הוא שבעת שריפה יהיה ניתן למשוך את צינור כיבוי האש שמגולגל בו במהירות ולהגיע איתו למרחק ולכן הגלגלון צריך להסתובב בצורה חלקה. כמו כן יש לבדוק את המעצור שלו, הרי לגלגלון יש גבול מסוים שאחריו הוא לא יכול להמשיך להסתובב. אם המעצור הזה לא יהיה תקין הצינור עלול להיקרע. כמובן שיש צורך לעבור גם על כל חלקי הצינור ולוודא שהם תקינים כדי שמים לא ייצאו ממנו בדרך כי אז לחץ המים יירד.

כל כמה זמן צריך לבדוק אותו?

במטרה לבדוק את תקינותם של מערכות גילוי וכיבוי האש, צריך לבדוק גם את גלגלון כיבוי האש לפחות כל שנה. יכול להיות שהבדיקה תצטרך להיות בתדירות גבוהה יותר כי מדובר במקום הומה אדם והתקנות יהיו מחמירות יותר אך לכל הפחות כל שנה יש להריץ בדיקה מקיפה על כל גלגלוני כיבוי האש שיש במקום. לא רק גלגלון כיבוי אש צריך להיבדק אלא גם המטפים שיש במקום, הספרינלקרים שיש במבנה וכמובן כל מערכת אחרת שצריכה להיכנס לפעולה בעת שריפה כמו מערכות סילוק עשן וכן הלאה. המערכות והציוד שנועדו לכבות את האש צריכים להיות מוכנים לכל תרחיש בכל רגע נתון ואם לא מבצעים את הבדיקה בזמן, השריפה יכולה לתפוס אתכם לא מוכנים. כמו כן זו עבירה על החוק וככל הנראה תקבלו קנס על האיחור בבדיקה מהבודק שיגיע.


from a-danan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש