טכנאי מערכות כיבוי אש

כמו שיש טכנאי טלוויזיה, טכנאי תקשורת, טכנאי מכונות כביסה וטכנאי דודי שמש, יש גם טכנאי מערכות כיבוי אש. קל לנחש מה הוא עושה אך האם אתם יודעים מה הוא עושה לפרטי פרטים? מתי צריך לקרוא לו ומתי אפשר להסתדר בלעדיו, אם בכלל? הנה כמה פרטים חשובים לגביו ולגבי פועלו.

מיהו טכנאי מערכות כיבוי אש?

מערכת כיבוי אש חשובה מאוד בימינו והיא מעוגנת בנהלים. רוב העסקים חייבים להתקין אותה וכדי להתקין אותה יש צורך לפנות לחברה מתאימה. החברות שמתקינות את מערכות כיבוי האש הן חברות מוסמכות בעלות רישיון והן מעסיקות צוות עובדים מיומן. חלק מצוות העובדים יהיו טכנאי מערכות כיבוי אש שהם למעשה אלו שיתקינו את מערכת כיבוי האש במבנים של הלקוחות. טכנאים אלו מבינים בחשמל ומבינים גם במערכות אלו באופן ספציפי, הם יודעים כיצד להכין את התשתית המתאימה וכמובן לבצע התאמה מדויקת ללקוח. הטכנאי הוא זה שיתקין את המערכת לפי הנהלים המבוקשים.

הטכנאי מבצע גם בדיקות תקינות

טכנאי מערכות כיבוי אש הוא גם זה שיבצע בדיקות תקינות למערכת. בדיקות תקינות למערכות כיבוי אש מתבקשות לפחות פעם בשנה. ללא בדיקות תקינות אלו יכולים לקרות שני דברים. הדבר הראשון והקל יותר הוא שהמקום יקבל קנס על כך שהמערכת שלו לא נבדקה בזמן. הדבר השני והגרוע יותר הוא שתפרוץ שריפה והמערכת לא תהיה תקינה ולמעשה לא תגן על המבנה. אמנם גם מערכות כיבוי אש שלא נבדקו בזמן יכולות לפעול, הרי לא בטוח שיימצאו בהם כשלים וליקויים במהלך בדיקות התקינות, אך זו בדיקה חשובה שאי אפשר לזלזל בה.  

טכנאי כיבוי אש שיגיע בכל עת

טכנאי כיבוי אש יכו לגם לתקן את התקלות במערכת כיבוי האש שהותקנה אצלכם באותו הרגע. לצד בדיקות התקינות שצריכות להתבצע לפחות פעם בשנה. טכנאי כיבוי אש יכול גם לתקן את המערכת כאשר נורה אחת מהבהבת ואתם לא מבינים מדוע שאו המערכת עצמה פשוט כבתה. מערכות כיבוי אש הן מערכות אמינות במיוחד ויש כיום מערכות חדשניות במיוחד שגם יתקנו את הבעיות לבד או לכל הפחות יסמנו היכן הבעיה בדיוק. לעתים אפשר להתמודד עם הבעיה לבד, כי בסך הכול מדובר על חיבור רופף או צורך לנקות את החיישן, אך במקרים מסוימים תהיו חייבים לקרוא לטכנאי מנוסה לתיקון.

לבחור את החברה המתאימה

גם כאשר אתם מתקינים את מערכת כיבוי האש וגם כאשר אתם צריכים לבחור בטכנאי או בחברה שתעמיד לרשותכם טכנאי לטיפול השוטף, אתם חייבים לבצע סקר שוק מעמיק. סקר השוק יכול להיות ארוך מאוד אך בסופו של דבר הוא ישתלם לכם. חשוב לזכור שפער המחירים יהיה לטווח הארוך ולכן כאשר אתם מקבלים הצעה משתלמת אתם נהנים ממנה לאורך זמן, זאת מעבר להתקנה עצמה שיכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים. חשוב לזכור שיש מערכות כיבוי אש סגורות, מערכות שרק החברה שהתקינה אותם יכולה לבדוק ולתקן, ואם תבחרו במערכות אלו האפשרויות שלכם יהיו מועטות במיוחד.

כמה עולה להזמין טכנאי?

הזמנת טכנאי כיבוי אש יכולה להתבצע בגין בעיות שונות וכך גם המחיר יהיה שונה. אם תזמינו טכנאי מערכות כיבוי אש כדי שיבדוק את תקינות המערכת, העלות תהיה גבוהה יותר מאשר קריאה לתיקון של גלאי עשן בעייתי. החלפה של גלאי עשן תהיה יקרה יותר מתיקון של גלאי עשן, והחלפה של רכזת תהיה יקרה יותר משניהם גם יחד. חשוב לזכור שגם סוג החלק שיש לתקן וגם היצרן עצמו משפיע על העלות וכך אי אפשר לדבר על מחירים מדויקים, ואתם חייבים בכל מקרה להשוות מחירים.

from a-danan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש