ספרינקלרים נסתרים

מערכת ספרינלקרים היא אחת המערכות החשובות ביותר שיש כיום, והיא המילה האחרונה בתחום מערכות כיבוי האש. מדוע המערכת הזו כל כך חשובה? כיצד היא פועלת? והאם יש לה חיסרון? נוכל לספר לכם כבר מעכשיו שיש לה חיסרון אסתטי די בולט, אך גם עם החיסרון הזה אפשר להתמודד.

מדוע יש צורך בספרינקלרים נסתרים?

הספרינלקרים הם ברזי כיבוי קטנים שיוצאים מהתקרה. אפשר לומר כי הספרינלקרים הללו יכולים להיות מה שיציל את הרכוש בעסק שלכם או בבית שלכם, כי הם פועלים באופן אוטומטי לחלוטין. הספרינלקרים יתיזו מים ויסתובבו לכל עבר, כאשר הם יפעלו רק באזור שבו פרצה השריפה כדי לא להתיז מים על מוצרים שונים ולהרוס אותם כשאין בזה באמת צורך. הספרינלקרים מכילים רק חיסרון אחד והוא החיסרון האסתטי. יש מקומות רבים שמעוצבים בעיצוב יוקרתי במיוחד והספרינקלרים פשוט יפגמו בעיצוב. בדיוק בגלל החיסרון הזה יש כיום ספרינלקרים נסתרים שאינם נראים בעין.  

האם הם יפעלו באותה היעילות?

ספרינלקרים נסתרים הם למעשה ספרינקלרים רגילים לחלוטין. בחלק מהמקרים יהיה קשה לראות אותם אך זה יהיה אפשרי ובחלק אחר של המקרים יש סיכוי שגם אם תחפשו אותם לא תצליחו למצוא אותם. עם זאת, הם נמצאים בתקרת הבניין והם דואגים שהמקום יהיה רטוב כאשר תפרוץ שריפה, וכך יהיה אפשר למנוע קיפוח חיי אדם ואובדן ארכוש רב. היעילות שלהם תהיה בדיוק אותו הדבר כמו ספרינלקרים גלויים כך שאתם יכולים להיות רגועים. הספרינלקר פועל בדיוק באותו האופן ולעולם לא תהיה חברת התקנה של מערכת כיבוי אש שתתפשר על הבטיחות בשביל העיצוב לעסק.

כיצד אפשר להסתיר את הספרינקלרים?

הסתרת הספרינלקרים היא לא משימה קשה אך היא גם לא משימה פשוטה כל כך. הכל תלוי מה רמת היצירתיות והמקצועיות של החברה שמתקינה אותם, הרי מעבר לידע טכני יש צורך לחשוב מחוץ לקופסה ולהבין איפה יהיה טוב להתקין אותם ואיפה לא, מה יהיה בולט יותר ומה פחות. כל זאת כמובן בהתחשבות בפונקציונליות ברגעי האמת, כאשר פורצת שריפה. יש מצבים בהם לא תהיה ברירה אלא להתקין ספרינלקרים גלויים, או שלפחות כמה מהם יהיו כאלו. יש כמה דרכים להסתיר את הספרינלקרים על ידי בנייה בגבס או ספרינקלרים שנשלפים בעת פעולתם.

הכירו את הספרינלקרים הנשלפים

ספרינקלר נשלף עונה לכל הציפיות. מצד אחד הוא נסתר ואי אפשר לראות אותו ומצד שני הוא פועל בדיוק כמו ספרינקלר גלוי ברגעים של שריפה. הספרינקלר עובד על ידי מנגנון חשמלי זאת בנוסף למערכת האינסטלציה שמחוברת אליו, כמובן כדי להזרים לו את המים לצרכי הכיבוי. בדיוק כמו שהוא פועל באופן אוטומטי עם פריצת השריפה, בהתאם להוראות הרכזת, הוא יכול להישלף ממקומו. במצב כזה הספרינקלרים יכולים להיות יעילים עוד יותר כיוון שהם נשלפים קרוב יותר לגובה הרצפה, אך זה כבר תלוי בהתקנה שלו. יש חיסרון אחד בספרינקלרים אלו ובכללי בספרינקלרים נסתרים והוא המחיר.

האם ספרינקלר נסתר יעלה יותר?

ספרינלקרים נסתרים יעלו יותר מאשר ספרינלקרים גלויים מכמה סיבות. ראשית, הם מבוקשים יותר ולכן תג המחיר שלהם יהיה גבוה יותר באופן טבעי. שנית, מדובר על ספרינלקרים שדורשים התקנה מורכבת יותר והתחשבות באחד האספקטים שלא מתחשבים בהם בדרך כלל בהתקנת ספרינלקרים, העיצוב. לכן יש צורך לשלם יותר עבורם, אך פער המחיר הוא נתון שמשתנה מאוד לפי החברה ולפי סוג הספרינקלר. בדרך כלל ספרינלקרים אלו יהיו נפוצים במוזאונים, באולמות תצוגה ובמקומות יוקרתיים כמו משרדים גדולים ואפילו בבתי יוקרה. במקומות אלו ספרינקלר יפגע בעיצוב באופן ניכר.  

from a-danan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

מטפים בצפון

יועץ בטיחות אש