מערכת גילוי אש פתוחה

על מערכת גילוי אש פתוחה שמעתם? יש סיכוי טוב שלא. כדאי להמשיך לקרוא ולהבין מה ההבדל בין מערכת פתוחה לסגורה, כי ההבדל הזה יכול להיות שווה לכם אלפי שקלים.

שוק מערכות גילוי האש בארץ

מערכת גילוי אש היא אחת המערכות החשובות ביותר שהאדם המציא. מצד אחד היא נשמעת פשוטה כל כך אך מצד שני היא מתוחכמת להפליא. מערכות כיבוי אש צריכות לעמוד בתקנים בין לאומיים והן נמצאות כמעט בכל מבנה, ובכל מבנה חדש שנבנה בימינו כולל בנייני מגורים. מערכת גילוי אש פתוחה היא אחת מהמערכות שאתם צריכים לבחון כאשר אתם רוצים להתקין מערכת גילוי אש בבית, בעסק או במפעל, והיא עוד אחת מהחבירות הרבות שתצטרכו לבצע בתהליך ההתקנה. לצד שאלת סוג הרכזת וכמות גלאי העשן, יחד עם הסוג שלהם, שזו שאלה מרכזית, אז הגיע הזמן להכיר אותה.

מהי מערכת גילוי אש פתוחה?

מערכת גילוי אש פתוחה יכולה להיפתח ולהיבדק על ידי כל מתקין מורשה. הוא יכול לבדוק אותה, לטפל בה, להחליף את החלקים שבה וכך למעשה אתם בתור לקוחות מקבלים חיים קלים יותר. מערכת גילוי אש סגורה היא מערכת שרק חברה אחת יכולה לתחזק אותה ולבדוק אותה  וכך למעשה זוהי סוג של חתונה קתולית בינה לבין הלקוח. לכן מערכת גילוי אש פתוחה תהיה עדיפה גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת הנוחות, ואפשר לומר גם מבחינת ההרגשה של הלקוח שיכול לבחור במי שירצה מבין החברות הרבות שנמצאות בשוק הרחב הזה.

פערי המחיר יהיו גדולים

ההבדל בין שתי סוגי המערכת הללו יוצר פער מחירים משמעותי מאוד כבר בשלב ההתקנה ועד שלב התחזוקה עצמה. בשל התחרות הגדולה שיש בשוק זה, בעיקר בגלל הנהלים שמחייבים כל עסק להתקין מערכת גילוי או כיבוי אש, יש פערים של מאות שקלים אפילו בטיפולים או בבדיקות יחסית פשוטות. יש מאות חברות בארץ שיכולות לדאוג לטכנאי מערכות גילוי וכיבוי אש ורק כדי לסבר את האוזן, בדיקת תקינות בבניין מגורים יכולה לעלות 1000 שקלים וזה עוד המחיר המינימלי שיהיה יחסית משתלם. כמובן שהמחירים תלויים גם בסוג המערכות ובתמחור של החברה אך הפער הזה נשמר.

נקודת התורפה של העסק

מצב זה בעייתי מאוד שכן אפילו מערכות גילוי אש שנרכשו בזול יכולות להיות הרבה יותר יקרות ממה שהלקוח חשב. מצב כזה יכול להכניס את העסק להוצאות שהוא לא ידע שיגיעו אליו, הרי מי בכלל חושב שבדיקות תקינות למערכת גילוי אש שגם ככה חייבים להתקין כדי להגשים את החלום ולפתוח עסק, היא זו שתיצור תזרים מזומנים שלילי. מערכת גילוי אש פתוחה יכולה לספק עלויות הרבה יותר משתלמות והמחיר שתצטרכו לשלם יכול להיות אפילו חצי מהמחיר שהיה מוצע לכם מאותה חברה שהתקינה לכם מערכת גילוי אש סגורה. חשוב לזכור שבכל מקרה יש לבצע סקר שוק לפני שבוחרים.

עבודה לא נוחה מול החברה

לא רק העניין הכלכלי משפיע על הפעילות של העסק אלא גם הנוחות. כאשר אתם עובדים עם חברה אחת בלבד, כיוון שיש לכם מערכת גילוי אש סגורה, אתם שבויים שלה. היא יכולה לשלוח את הטכנאי מתי שהיא רוצה ויכול להיות שבזמן הזה המערכת שלכם לא פועלת. במקרה כזה אין לכם מה לעשות, או שתעבדו בצורה לא חוקית כאשר המערכת לא פועלת ותיקחו סיכון מיותר, או שתעצרו את הפעילות של העסק. כאשר מדובר במשרד או במפעל, במסעדה או בכל מקום אחר שלא יכול לעבוד בשום מצב אחר הרי שזו מכה קשה מאוד למפעל. התלות הזו תתבטל בהתקנת מערכת גילוי אש פתוחה.

from a-danan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש