​ספרינקלרים במחסנים

ספרינקלרים אמנם יקרים וההתקנה שלהם מאוד לא פשוטה, אך בסופו של דבר הם ישמרו על הרכוש שלכם שלם מפני השריפות. הספרינקלרים יכולים להיות שימושיים מאוד במקומות רבים, כולל במגזר הביתי ובמגזר העסקי והתעשייתי, ובין היתר גם במחסנים. מדוע במחסנים הם חשובים במיוחד?

מה התפקיד של ספרינלקרים למחסנים?

ספרינקלרים במחסנים אמורים לדאוג לכך שהסחורה לא תעלה באש. מדוע שתפרוץ שריפה? יכול להיות שהחומרים שנמצאים במקום דליקים ויכול להיות שכלי הרכב התפעוליים שנוסעים בין יחידות המדפים יגרמו לתאונה שתביא להצתה של המקום. אמנם הסיכוי שיקרה מצב כזה נמוך מאוד אך בסופו של דבר התפקיד של הספרינקלרים הוא למנוע גם ממצב כזה לקרות. ברגע שמצב כזה נמנע, הבעלים של המחסן יכול להיות רגוע יותר. בסופו של דבר מחסן שנדלק יכול לגרום לא רק להפסד כספי בשווי מיליוני שקלים אלא גם לקיפוח חיי אדם ולנזק סביבתי חמור במיוחד.

הספרינלקרים ימנעו פגיעה גדולה יותר

לא תמיד הספרינלקרים יכולים למנוע שריפות לחלוטין. אולי נשמע לכם שאחרי השקעה של כמה עשרות אלפי שקלים ורישות המחסן בספרינקלרים רבים, הוא יהיה מוגן לחלוטין, אך בפועל זה ממש לא כך. הספרינקלרים יכולים להתיז מים בכמות נכבדת במיוחד אם מדובר בשריפה שמשתוללת במקום והספרינקלרים לא הצליחו לכבות אותה כבר בהתחלה, יכול להיות שהם גם לא יעזרו לאחר מכן אפילו אם יפעלו ביחד בו זמנית. עם זאת, אי אפשר לומר שהפגיעה תהיה אותה הפגיעה. ספרינקלר שפועל מקטין את מידת הנזק וגם כאשר השריפה ממשיכה להתפשט, האזור יהיה כבר רטוב ויבער פחות.

כמה עולים ספרינלקרים למחסנים?

כשאתם משלמים על מערכת כיבוי אש עם ספרינקלרים אתם למעשה משלמים על ההתקנה שלה ולא רק על הספרינקלרים עצמם. הספרינקלרים הם בסך הכול ברזי כיבוי ולמעשה ספרינלקרים למחסנים יכולים להיות שימושיים גם למשרד, למפעל, לבניני מגורים וכן הלאה. הספרינקלר יהיה אותו הספרינקלר אך ההתקנה היא זו שתהיה שונה. מחסן בדרך כלל יהיה בעל תקרה גבוהה יותר ולכן ההתקנה תהיה ארוכה ומורכבת יותר ובכך גם יקרה יותר. אי אפשר לדבר על מחירים מדויקים כי הם משתנים בהתאם לחברה וכמובן לסוג המחסן, השטח שלו והדרישות של הלקוח בעצמו.

ממי אפשר לקנות ספרינלקרים למחסן?

אפשר לקנות ספרינקלרים למחסנים מחברות כיבוי אש. חברות אלו מציעות מגוון רחב של שירותים מלבד התקנת מערכות כיבוי אש, הן מציעות גם שירותי בדיקה ושירות טכני אחר ההתקנה שכולל גם תיקונים וגם שדרוג למערכת קיימת. חברות אלו יכולות לעבוד אתכם לאורך הפעילות העסקית ולייצג אתכם בפני רשות הכיבוי וההצלה, כבר משלב קבלת הרישיון לעסק ואישור כיבוי האש שכל עסק כיום צריך להחזיק.

אלו סוגי ספרינלקרים קיימים?

יש כיום מספר סוגי ספרינלקרים כאשר השוני ביניהם ניכר גם ביצרן, בכמות המים שהם יכולים להתיז באותו פרק זמן וגם בעיצוב שלהם. יכול להיות שכאשר תחפשו ספרינקלרים תבינו שיש ספרינלקרים נסתרים. הצורך בספרינקלרים נסתרים הוא עיצובי לחלוטין הרי הספרינקלרים הרגילים פועלים בצורה נהדרת. ספרינקלרים במחסנים לא צריכים להיות מעוצבים כשם שהמחסן עצמו לא צריך להיות מעוצב.

מהם הדגש לספרינקלרים למחסנים?

הספרינקלרים בעיקר צריכים להיות גדולים ובעלי יכולת ספיקה טובה, כדי לכבות את השרפות שיכולות להשתולל במחסן שידוע כאחד המקומות המסוכנים ביותר לשריפות בשל צפיפות הציוד שיש בו. כמו כן המערכת הזו צריכה להיות אמינה כיוון שהמחסן לא תמיד מכיל עובדים. כל ניצוץ קטן שפורץ במקום כזה יכול לגרור שרפת ענק, בעיקר אם מדובר באחסנת חומרים דליקים.


from a-danan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש