כך מתקינים בצורה בטוחה מערכת גילוי אש

מערכת גילוי אש היא המערכת שמצילה חיים ואסור לזלזל בחשיבות שלה. זו הסיבה מדוע העניין מעוגן בחוק וכל עסק ומפעל חייבים להיות מוגנים ולהגן על העובדים הנוכחים שנמצאים במקום מסכנה ממשית שלמרות שאינה נפוצה וידועה כמו למשל טרור, היא גובה חיים רבים בכל שנה.

מה כוללת מערכת גילוי אש?

מערכות לגילוי אש הפכו להיות שף נרדף לבטיחות במקום העבודה ולמעשה לא רק במקומות שבהם יש שריפה כלשהי של חומרים אלא בכל מקום שהוא יש חשש להתפרצות שריפה. מספיק שיש מטבח קטן שבו יש גז או מכשיר חשמלי שייצור קצר כשמפסק הפחת לא יקפוץ ושריפה יכולה להתחיל. הבעיה הגדולה יותר היא כשאנו לא יודעים שהשריפה פרצה ואנו מגלים את זה כשהממדים שלה כבר עצומים. מערכות גילוי אש נועדו בדיוק לרגעים אלו כדי להתריע בפנינו מתי היא התחילה כדי שנעצור אותה בזמן ולכן היא כוללת רשת של גלאי עשן שמפוזרים בצורה נכונה.

איך מתקינים בצורה בטוחה מערכת גילוי אש?

כשמתקינים מערכת גילוי אש חשוב לפזר את הגלאים בצורה נכונה. גלאי העשן עובדים בצורה יעילה ורציפה בכל רגע ואין צורך להפעיל אותם במיוחד אך הרכזת שמקבלת את ההתראות היא זו שמכילה הבדלים מהותיים. יש רכזת כתובתית ששולחת את הכתובת של המקום ויש רכזת אזורית שאומרת היכן בדיוק הלהבה במבנה גדול. גם בחירת הרכזת וגם פיזור נכון של הגלאים וחלוקה לאזורים הכרחיים לבטיחות הגבוהה ביותר.

מערכת שגם מגלה וגם מכבה את האש

רוב המערכות שאנו מכירים הן מערכות לגילוי אש והן אינם יכולות לכבות אותה. בכל מקום חובת הימצאות ציוד לכיבוי אש כמו מטף או שקי חול במקרים של בסיסים צבאיים ומפעלים ולמעשה החשיבות שלהם גדולה לא פחות מהמערכת שמגלה את הלהבה כשהיא עוד בחיתוליה. אם אתם רוצים להיות מוגנים בצורה משמעותית יותר, בנוסף למערכת גילוי אש ניתן להתקין מערכת לכיבוי אש כאשר שתי אלו יכולות להגיע יחד באותה המערכת. כך הספרינקלרים יתיזו מים על מקום הלהבה ורכוש רב כמו גם חיי אדם, יינצלו.

from a-danan.tumblr Feed



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש