מה תפקידן של מערכות גילוי אש

מערכות לגילוי אש  מגנות עלינו יום יום 
סכנת שריפה היא סכנה שתמיד נמצאת באוויר גם אם אתם לא מרגישים בה. לוחות חשמל רבים יכולים לגרום להתחממות בעיקר במקומות בהם יש צריכת חשמל גבוהה ביותר, כמו מרכזים מסחריים או אולמות אירועים, מוצרי חשמל לא תקינים יכולים לגרום לקצר חשמלי שיגרום לניצוץ שיכול להתפתח עד שריפה גדולה וגם שריפה קטנה אפילו מסיגריה שלא נכבתה עד הסוף יכולים לגרום לשריפה. הסיבה ששריפות רבות לא גדלות ויוצרות נזק רב היא מערכות גילוי אש שמיידעות אותנו על כל שריפה קטנה שמתחילה ומכבות אותם באופן מיידי.


מה תפקידן של מערכות גילוי אש?
·         מערכות לגילוי אש צריכות לגלות את האש כמה שיותר מהר. ככל שהמערכת תדע להבחין בדליקה שקרתה היא תוכל להגיב יותר מהר ולהעביר את המידע למי שצריך לקבל אותו כדי למנוע ממנה להתפשט. גלאי העשן הם חלק חשוב ביותר במערכת וחשוב להתקין אותם במקומות אסטרטגיים כך שהם יגנו על כל האזורים במבנה. מסיק שאזור אחד לא יכיל גלאי עשן ודווקא שם יכולה להיות שריפה, וכאשר גלאי אחר יגלה אותה יהיה כבר מאוחר מידי והנזק יהיה עצום.
·         מלבד גילוי האש המערכת צריכה להעביר את המידע לתחנת כיבוי אש, לבעלים של המקום וכמובן להפעיל אזעקה כולל הפעלה של נורות אזהרה והכול כדי שאנשים בסביבה יידעו שיש שריפה. גם מי שנמצא בבניינים סמוכים חייב לדעת שמתחילה שריפה כדי להתגונן. בבנייני משרדים גדולים וגם בבנייני מגורים כל הבניין חייב להתפנות כשיש שריפה באזור אחד כיוון שהאש יכולה להתפשט במהירות.

כיבוי שריפות באופן מיידי

אחד הדברים המסוכנים ביותר באש היא יכולת ההתפשטות שלה. מערכות גילוי אש שרק מתריעות על שריפה מסוימת יהיו מערכות שיעשו רק חצי עבודה. המערכת חייבת להפעיל את מערכות הכיבוי האוטומטיות והמתוחכמות שלה כדי שנוכל לדעת שאנחנו בידיים טובות. מערכות גילוי אש מותקנות יחד עם ספרינקלרים. הספרינקלרים הם צינורות קטנים שמכסים את כל השטחים במפעל, בעסק או בבית וכך כשמתחילה שריפה האזור בו התחילה השריפה מקבל כמות נכבדת של מים שתכבה אותו.
from a-danan.tumblr Feed

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש